https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/cesky-krumlov-bude-s-vodohospodari-resit-osud-ostruvku-pod-lazebnickym-mostem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ižurnál: Český Krumlov bude s vodohospodáři řešit osud ostrůvku pod Lazebnickým mostem

16.4.2009 | ČESKÝ KRUMLOV | Ižurnál | Ivan Mls |
Jaký bude další osud ostrova pod Lazebnickým mostem v Českém Krumlově, tak právě na to by měla odpovědět dnešní schůzka představitelů města s vodohospodáři. Vltavu v Českém Krumlově totiž čekají protipovodňové úpravy a s nimi by měl zmizet i ostrov, který je zde od osmdesátých let minulého století.
 
To se ale nelíbí některým občanům, kteří dokonce kvůli zachování ostrova sepsali petici. Starosta Luboš Jedlička říká, že rozhodnutí nechají na odbornících: "My jako samospráva dáme opravdu na odborníky, protože nikdo z nás není tak kvalifikovaný v této oblasti, aby řekl, tak to chceme. Jsou tu vážné odborné důvody, proč tomu tak má být a proč to odborníci vypočítali. My jsme je ale požádali, jestli by mohli spočítat i variantu, kdy bychom mohli některým našim občanům, přejícím si zachování ostrova, vyjít vstříc. Na tuto variantu si počkáme a necháme to na odbornících."

Odborná analýza by tedy měla ukázat, zda je možný kompromis mezi ochranou před velkou a vodou a zachováním ostrova. Práce na protipovodňových opatřeních by v Českém Krumlově měly začít už v květnu.

Protipovodňová opatření se dělají také na Vltavě v Českých Budějovicích. Prohlubování a úpravy koryta řeky mají i zde umožnit lepší průchod velké vody. Navíc pokračují další stavební práce i na řece pod krajským městem.

Mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou totiž vzniká nová dopravní tepna. V příštím roce začne na tomto úseku řeky fungovat první etapa vltavské vodní cesty. To s sebou mimo jiné nese vybudování plavební komory v Českém Vrbném a prohlubování koryta řeky.

Pak přijdou na řadu další etapy projektu tak, aby byla Vltava splavná až k Orlíku a dál, řekl ředitel ředitelství vodních cest Miroslav Šefara: "Na všechny tři etapy by se mělo vynaložit zhruba 1,5 miliardy korun a dalších 1,5 miliardy korun by měla obnášet zdvihadla na Orlíku a Slapech, která jsou další překážkou na vodní cestě. Celkem na zajištění průběžné splavnosti potřebujeme 3 miliardy korun. Získáme 240 kilometrů vodních cest, od Mělníka po Slapy bude pro velkou nákladní plavbu a dále pro rekreační plavbu. 80 procent z investované částky uhradí fond Evropské unie Regionální rozvoj, takže podíl České republiku je velmi malý."

Poradce jihočeského hejtmana pro dopravu Ivan Študlar v této souvislosti zdůrazňuje, že splavněná Vltava na jihu Čech nebude sloužit nákladní, ale rekreační plavbě: "Vodní cesta bude sloužit skutečně zejména pro rozvoj cestovní ruchu, není to klasická stavba dopravní infrastruktury. Už se nám hlásí dopravci, kteří se těší na to, až budou moci vozit cestující mezi Českými Budějovicemi, Hlubokou nad Vltavou a dále."
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist