MF Dnes: Čistší vlaky? Dráhy dostaly loni od státu menší pokuty za špínu
21.2.2011 | PRAHA | MF Dnes
Kvalita vlaků Českých drah se očima kontrolorů ministerstva dopravy loni zlepšila i zhoršila. Záleží na tom, jak si kdo statistiky vyloží.
Dráhy dostaly za loňský rok od ministerstva dopravy za nedodržení smluvních podmínek v součtu zhruba o třetinu větší objem pokut, nárůst je však způsoben především šestkrát vyšším počtem kontrol. Průměrná výše pokuty ukazující závažnost nedostatků klesla o více než polovinu.
Celkem i s pokutami od krajů zaplatily dráhy za špatnou kvalitu devět milionů korun.
„Kvalita vlaků Českých drah se loni evidentně zvýšila,“ tvrdí mluvčí Českých drah Radek Joklík. Dokládá to hlavně nákupem nových souprav.
Dráhy celkem na pokutách za nedodržení standardů zaplatily 7,062 milionu korun. Pokuty za nedodržení čistoty z toho činily 2,3 milionu korun, největší díl sankcí byly tresty za zpoždění vlaků.
Podle Joklíka 87 procent všech závad za nedodržení čistoty způsobují graffiti. Nástřik vlaku nestíhají obvykle dráhy včas operativně odstranit a musí soupravy vypravit i v takovém stavu. „V podstatě jsme tedy dvakrát potrestáni za něco, co jsme nezpůsobili. Musíme graffiti na vlastní náklady odstranit a ještě za ně dostáváme pokutu,“ uvedl Joklík. Dráhy dostaly loni imenší pokuty za zpoždění vlaků, naopak stouply sankce za neuskutečněné spoje. Podle Joklíka je to způsobené hlavně kalamitou v závěru roku. Další necelé dva miliony za podobné prohřešky musí ještě dráhy zaplatit krajům.
Dráhy podle smluv se státem dostávají i bonusy za plnění podmínek, například za procento vlaků jezdících včas nebo za dodržování stanoveného řazení vlaků. Meziročně objem bonusů klesl o více než čtvrtinu na 8,6milionu korun.
reklama
Celkem i s pokutami od krajů zaplatily dráhy za špatnou kvalitu devět milionů korun.
„Kvalita vlaků Českých drah se loni evidentně zvýšila,“ tvrdí mluvčí Českých drah Radek Joklík. Dokládá to hlavně nákupem nových souprav.
Dráhy celkem na pokutách za nedodržení standardů zaplatily 7,062 milionu korun. Pokuty za nedodržení čistoty z toho činily 2,3 milionu korun, největší díl sankcí byly tresty za zpoždění vlaků.
Podle Joklíka 87 procent všech závad za nedodržení čistoty způsobují graffiti. Nástřik vlaku nestíhají obvykle dráhy včas operativně odstranit a musí soupravy vypravit i v takovém stavu. „V podstatě jsme tedy dvakrát potrestáni za něco, co jsme nezpůsobili. Musíme graffiti na vlastní náklady odstranit a ještě za ně dostáváme pokutu,“ uvedl Joklík. Dráhy dostaly loni imenší pokuty za zpoždění vlaků, naopak stouply sankce za neuskutečněné spoje. Podle Joklíka je to způsobené hlavně kalamitou v závěru roku. Další necelé dva miliony za podobné prohřešky musí ještě dráhy zaplatit krajům.
Dráhy podle smluv se státem dostávají i bonusy za plnění podmínek, například za procento vlaků jezdících včas nebo za dodržování stanoveného řazení vlaků. Meziročně objem bonusů klesl o více než čtvrtinu na 8,6milionu korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




