https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/ctyrproudovce-kolem-trebice-nedali-sanci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Čtyřproudovce kolem Třebíče nedali šanci

30.12.2004 | TŘEBÍČ | MF Dnes | Michaela Šimová |
Až doposud žila Třebíč nadějí, že někdy v budoucnosti kolem města povede čtyřproudá rychlostní silnice, propojující rakouské hranice s Jihlavou a Prahou. Nyní mohou Třebíčští na trasu zapomenout.
 
Stávající silnice I/38 od Hatí na Jihlavu se neodkloní od Moravských Budějovic k Třebíči, jak se Třebíčští těšili. Po několikaletém zkoumání terénu totiž smetlo ministerstvo životního prostředí kilogramy papírové dokumentace pod stůl. Dopad na přírodu by byl nesmírně negativní! Tak zní konečný verdikt. "Vím o tom, že se mluvilo o téhle silnici. Určitě by to byla bomba, kdyby kolem Třebíče vedla skoro dálnice," mudruje motorista Jan Kudláček ze severu Třebíčska. Na jihu kolem Moravských Budějovic si již při prvních zmínkách o této variantě klepali na čelo. Budějovická radnice i další vsi podél silnice byly zděšeny. "To by přece nemělo logiku, abychom jezdili do Jihlavy přes Třebíč. Císařská cesta zVídně přes Znojmo na Jihlavu, kterou by u nás chtěli odklonit k Třebíči, existuje z dob Marie Terezie," komentuje obyvatel Ivan Pánek. Nyní si jih oddechl. "Je jen dobře, že se nebude řešit odklon. Silnice od Vídně na Jihlavu přes naše město je letitá. Plánujeme obchvat. Změna trasy by práce zkomplikovala," uvedla budějovická tajemnice Jana Špačková. Kvůli rozšíření silnice vzniklo před pár lety účelové sdružení pro výstavbu rychlostní silnice Hatě-Znojmo-Jihlava. "Sdružení založily Hospodářské komory ze Znojma, Jihlavy a Třebíče. Byla v něm řada obcí nacházejících se na trase," popsal třebíčský místostarosta Radek Číhal s tím, že sdružení nyní utlumí činnost. Sdružení se snažilo prosadit, aby stávající silnice I/38 měla místo dvou čtyři pruhy. A Třebíč prosazovala variantu přimknutí komunikace právě blíž k Třebíči, kolem obce Slavičky, na Okříšky a Jihlavu. "Vypracovala se řada dokumentací. Řádově stála příprava statisíce korun. Převážnou část peněz uhradily obce a hospodářské komory. Dotací se podílelo ministerstvo dopravy," podotkl Číhal s tím, že to nepovažuje za zbytečně vynaložené prostředky. "Ukázalo se, že tudy cesta nevede. Z hlediska životního prostředí je trasa nepřijatelná. Podle ministerstva by došlo k obrovským záborům půdy a trasa by zasáhla chráněná území," zmínil se Číhal.
reklama

 
Michaela Šimová

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist