MF Dnes: Cyklostezka má přes 40 kilometrů
4.9.2009 | CHOCEŇ | MF Dnes
Když se cyklista z Vysokého Mýta rozhodne, že si zajede do Letohradu, čeká ho zhruba pětačtyřicet bezpečných kilometrů - po cyklostezkách. Dokončením trasy z Bezpráví do Chocně, která bude slavnostně otevřena zítra, vznikla ve východní části Pardubického kraje v zemi ojedinělá síť cyklostezek.
Cyklisté nyní projedou Vysoké Mýto, Českou Třebovou, Letohrad i Ústí nad Orlicí. Nový desetikilometrový úsek vede z Bezpráví přes Brandýs nad Orlicí podél Tiché Orlice do Chocně. „Nová cyklostezka je paráda. Každý den po ní jezdím do práce a je to pěkné svezení. Někdy na ni s manželem vyrazíme i na bruslích. Jedeme z Chocně až k Ústí nad Orlicí. Ten asfalt přímo nabízí jet co nejdál. Je jemný, žádná jízda po hrbolech a pády,“ řekla Alena Marešová z Chocně.
Na cyklostezce poblíž podjezdu u Perné je pro sportovce připravené odpočivadlo s mapou, stezka dál pokračuje historickým územím Jana Ámose Komenského v Brandýse nad Orlicí přes bývalý mlýn Mitkov, kde je pro cyklisty a milovníky in - line bruslení další možnost zástávky a občersvení.
Když je hezky, rozptýlí se po cestě i několik set lidí. „Dělali jsme si průzkum mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. Na cyklostezce se během dne pohybovalo kolem 1500 sportovců. Jezdím do práce na kole a lidi se mi tam pletou, což je ta největší odměna, když ji lidé takhle masově využívají,“ řekl manažer projektu Pavel Neumeister.
Deset kilometrů mezi Bezprávím a Chocní je tak posledním úsekem, který ve výčtu plánové sítě chyběl. Během dvou let vzniklo čtyřicet kilometrů cyklostezek za 140 milionů korun. „Čtyřiaosmdesát milionů korun jsme získali z evropských fondů, zbytek doplati Pardubický kraj, Státní fond dopravní infrastruktury a partneři, tedy města a obce, jimiž cyklostezky procházejí. V ceně je i údržba sítě cyklostezek na několik let dopředu,“ řekl Neumeister. Další plány na vybudování lepšího zázemí pro cyklisty a in - line bruslaře se podle Neumeistera chystají. Do budoucna by mělo dojít k propojení Ústí nad Orlicí se Žamberkem přes Hnátnici a také k vytvoření nové cyklostezky z Ústí do Potštejna. Sdružení obcí a měst Orlicko - Třebovska plánuje také lepší provedení cyklostezek přes města nebo dostavět záchytná parkoviště.
reklama
Na cyklostezce poblíž podjezdu u Perné je pro sportovce připravené odpočivadlo s mapou, stezka dál pokračuje historickým územím Jana Ámose Komenského v Brandýse nad Orlicí přes bývalý mlýn Mitkov, kde je pro cyklisty a milovníky in - line bruslení další možnost zástávky a občersvení.
Když je hezky, rozptýlí se po cestě i několik set lidí. „Dělali jsme si průzkum mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. Na cyklostezce se během dne pohybovalo kolem 1500 sportovců. Jezdím do práce na kole a lidi se mi tam pletou, což je ta největší odměna, když ji lidé takhle masově využívají,“ řekl manažer projektu Pavel Neumeister.
Deset kilometrů mezi Bezprávím a Chocní je tak posledním úsekem, který ve výčtu plánové sítě chyběl. Během dvou let vzniklo čtyřicet kilometrů cyklostezek za 140 milionů korun. „Čtyřiaosmdesát milionů korun jsme získali z evropských fondů, zbytek doplati Pardubický kraj, Státní fond dopravní infrastruktury a partneři, tedy města a obce, jimiž cyklostezky procházejí. V ceně je i údržba sítě cyklostezek na několik let dopředu,“ řekl Neumeister. Další plány na vybudování lepšího zázemí pro cyklisty a in - line bruslaře se podle Neumeistera chystají. Do budoucna by mělo dojít k propojení Ústí nad Orlicí se Žamberkem přes Hnátnici a také k vytvoření nové cyklostezky z Ústí do Potštejna. Sdružení obcí a měst Orlicko - Třebovska plánuje také lepší provedení cyklostezek přes města nebo dostavět záchytná parkoviště.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




