https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/d8-ekologove-stahnou-sve-zaloby
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: D8: Ekologové stáhnou své žaloby

29.10.2004 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes | Jan Dvořák |
Dálnice D8 přes České středohoří v roce 2006, zvýšená bezpečnostní opatření v obcích, jimiž prochází silnice E55. Takový je výsledek středečního jednání mezi hejtmanem, ekology a staviteli D8.
 
Severočeské obce kolem silnice E55, jimiž se denně valí tisíce kamionů, si možná mohou oddechnout. Stavbu dálnice D8 přes České středohoří, která z nich těžkou dopravu odvede, totiž přestanou brzdit žaloby ekologů.
Přispěla k tomu poslední havárie z předminulého pondělí ve Velemíně. Z převrácené cisterny se tehdy po obci rozteklo asi 4000 litrů kyseliny fosforečné.

Nehoda donutila hejtmana Jiřího Šulce pozvat na středu k jednacímu stolu na Krajském úřadě v Ústí nad Labem zástupce ministerstva dopravy, ekologických organizací a Ředitelství silnic a dálnic.

Politici a ekologové totiž dosud svalovali odpovědnost za průtahy při dostavbě dálnice D8 jeden na druhého. Po středeční schůzce se podle všeho rýsuje cesta k rozumné dohodě. "Ekologové slíbili, že v co nejkratší době stáhnou žaloby, jež brání výstavbě dálnice," sdělil po setkání hejtman.

Potvrdil to i Miroslav Patrik z organizace Děti Země, která právě řadu žalob podala. "Některé žaloby stáhneme ihned, u některých budeme chtít nejdřív garance Ředitelství silnic a dálnic," uvedl. Ekologové stáhnou i žalobu, kvůli níž se zastavily práce na tunelu Libouchec.

Zástupci ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic zase slíbili ekologům vstřícnost při jednání. "Budeme jejich návrhy zkoumat," řekl Miroslav Zelený z ministerstva dopravy.
Bolavým místem momentálně zůstává jen tunel Kubačka u Prackovic a křižovatka u Bílinky v části dálnice vedoucí přes Středohoří. Obě stavby podle ekologů nepřijatelně narušují krajinný ráz. Poblíž tunelu má totiž vozovka vést po estakádě na šestadvacetimetrových sloupech. Právě to se jim nezamlouvá.

"Kdyby byl tunel dlouhý alespoň tři a půl kilometru, estakáda by tam být nemusela," tvrdí.
"Stavbu to ale prodraží o další dvě miliardy," oponuje Karel Paštika z ministerstva dopravy.

Pokud obě strany v nejbližší době naleznou v otázce tunelu kompromis, mohla by být dálnice přes Středohoří v provozu již v roce 2006. Do té doby kraj nabízí obcím postiženým kamionovou přepravou po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic v co nejkratší době vybudování přechodů pro chodce se světelnou signalizací, protihlukových stěn či dostavbu svodidel.

***

Na čem se úřady a ekologové dohodli

* ekologové co nejdříve stáhnou žaloby, které výstavbu dálnice blokují
* část dálnice přes České Středohoří tak bude zprovozněna v roce 2006
* ekologové i investor společně vyřeší problém tunelu Kubačka a křižovatky Bílinka v Českém středohoří
* než dálnice bude zprovozněna, provede se v obcích na E55 řada bezpečnostních opatření


reklama

 
Jan Dvořák

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist