MF Dnes: D8: Tunel, nebo ne? ptají se petice
15.2.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes | (mko) |
Vést dálnici D8 přes České středohoří tunelem, a protáhnout tak o několik let její stavbu, nebo stavět podle stávající dokumentace, aby byla co nejrychleji hotova? O prosazení těchto dvou odlišných názorů nyní bojují petice ekologického sdružení Děti Země a Severočeského sdružení obcí.
Ekologičtí aktivisté žádají část dálnice ukrýt do 3,5 kilometru dlouhého tunelu Kubačka. Ve své petici vyzývají krajské zastupitelstvo, aby rozhodlo o změně zatím schválené trasy dálnice po zemi na tunel. Výzvu mají na internetu a podle jejich oficiálních údajů ji podpořilo přes osmnáct set lidí.
„My zase chceme, aby se udělalo všechno pro to, aby dálnice byla co nejdříve,“ vysvětluje ředitel Severočeského sdružení obcí Pavel Tošovský. „Internetová petice je anonymní. My máme pět set skutečných podpisů lidí, které trápí silnice zaplavené kamiony,“ říká. Severočeské sdružení obcí chce petici předložit krajským zastupitelům na jejich jednání 9. března, kdy se dálnicí mají zabývat.
Zatímco petice Sdružení žádá, aby se již nedělaly žádné změny a urychlila se stavba, požadavky ekologů mohou znamenat až několikaleté zpoždění stavby dálnice. „Zastupitelé by mohli rozhodnout o změnách územního plánu. Práce na nich by trvaly určitě několik měsíců,“ upozorňuje navíc hejtman Jiří Šulc.
Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Hořeního by stavba tunelu protáhla stavbu o pět let a prodražila nejméně o dvě miliardy. Tošovský k tomu říká, že nikdo nezabrání dalšímu napadání stavebních povolení, a tím i dalšímu zdržení. Pokud zastupitelé neodhlasují změny, bude stavba 16,4 kilometru dlouhého úseku za 9 miliard korun dle Hořeního hotová do konce roku 2007.
reklama
„My zase chceme, aby se udělalo všechno pro to, aby dálnice byla co nejdříve,“ vysvětluje ředitel Severočeského sdružení obcí Pavel Tošovský. „Internetová petice je anonymní. My máme pět set skutečných podpisů lidí, které trápí silnice zaplavené kamiony,“ říká. Severočeské sdružení obcí chce petici předložit krajským zastupitelům na jejich jednání 9. března, kdy se dálnicí mají zabývat.
Zatímco petice Sdružení žádá, aby se již nedělaly žádné změny a urychlila se stavba, požadavky ekologů mohou znamenat až několikaleté zpoždění stavby dálnice. „Zastupitelé by mohli rozhodnout o změnách územního plánu. Práce na nich by trvaly určitě několik měsíců,“ upozorňuje navíc hejtman Jiří Šulc.
Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Hořeního by stavba tunelu protáhla stavbu o pět let a prodražila nejméně o dvě miliardy. Tošovský k tomu říká, že nikdo nezabrání dalšímu napadání stavebních povolení, a tím i dalšímu zdržení. Pokud zastupitelé neodhlasují změny, bude stavba 16,4 kilometru dlouhého úseku za 9 miliard korun dle Hořeního hotová do konce roku 2007.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




