Právo: Dálnice D 47 až v roce 2009
24.5.2007 | OSTRAVA | Právo | Jiří Novotný |
Dálnice D 47 (Lipník nad Bečvou-Ostrava-Bohumín) nebude dokončena dříve než v roce 2009. Sdělil to generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Alfred Brunclík. Předchozí ministr dopravy Milan Šimonovský přitom sliboval, že dálnice bude celá průjezdná již v roce 2008.
„Že se dokončení D 47 o rok prodlouží, je způsobeno zejména problémy v územní připravenosti,“ vysvětluje Brunclík. Stavební náklady na celou dálnici D 47 včetně přípojných komunikací nemají přesáhnout 60 miliard korun.
Na dotaz Práva, jestli je už konečně jasno o propojení D 47 s polskou dálniční sítí, aby ostravská dálnice neskončila v polích, odpověděla tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková: „Termín zprovoznění příhraničního úseku D 47 Bohumín -státní hranice je stanoven na druhé pololetí roku 2009. Stále ho koordinujeme s polskou stranou a její dálnicí A 1.“
Také budování polské dálnice A1 ovšem nabralo zpoždění kvůli váznoucímu výkupu pozemků a změnám, k nimž v Polsku v minulých letech došlo v přístupu k rozvoji dopravní infrastruktury.
Vznikne páteřní magistrála republiky
Dálniční a silniční síť Česka se letos rozšíří o 73,7 kilometru. Za nejvýznamnější Brunclík považuje právě dokončení 17,2 km dlouhého úseku dálnice D 47 z Ostravy-Rudné do Bohumína a zprůjezdnění rychlostní komunikace R 48 z Frýdku-Místku až k česko-polské hranici.
Státní fond dopravní infrastruktury vyčlení letos pro dálnici D 47 částku 12,6 miliardy korun. Mezi priority ale také patří prodloužení dnešní dálnice D 1 o úsek mezi Kroměříží a Řítkovicemi.
„Cílem je co nejrychleji dostat D 1 k dálnici D 47 a vytvořit základní páteřní dálnici naší republiky Praha-Brno-Ostrava,“ informoval Brunclík.
Mezi Prahou a Polskem vznikne po dokončení D 47 souvislá magistrála o celkové délce 377 kilometrů. Vlastní dálnice D 47 bude z Lipníka až k česko-polské hranici měřit 80,2 kilometru.
reklama
Na dotaz Práva, jestli je už konečně jasno o propojení D 47 s polskou dálniční sítí, aby ostravská dálnice neskončila v polích, odpověděla tisková mluvčí ŘSD Martina Vápeníková: „Termín zprovoznění příhraničního úseku D 47 Bohumín -státní hranice je stanoven na druhé pololetí roku 2009. Stále ho koordinujeme s polskou stranou a její dálnicí A 1.“
Také budování polské dálnice A1 ovšem nabralo zpoždění kvůli váznoucímu výkupu pozemků a změnám, k nimž v Polsku v minulých letech došlo v přístupu k rozvoji dopravní infrastruktury.
Vznikne páteřní magistrála republiky
Dálniční a silniční síť Česka se letos rozšíří o 73,7 kilometru. Za nejvýznamnější Brunclík považuje právě dokončení 17,2 km dlouhého úseku dálnice D 47 z Ostravy-Rudné do Bohumína a zprůjezdnění rychlostní komunikace R 48 z Frýdku-Místku až k česko-polské hranici.
Státní fond dopravní infrastruktury vyčlení letos pro dálnici D 47 částku 12,6 miliardy korun. Mezi priority ale také patří prodloužení dnešní dálnice D 1 o úsek mezi Kroměříží a Řítkovicemi.
„Cílem je co nejrychleji dostat D 1 k dálnici D 47 a vytvořit základní páteřní dálnici naší republiky Praha-Brno-Ostrava,“ informoval Brunclík.
Mezi Prahou a Polskem vznikne po dokončení D 47 souvislá magistrála o celkové délce 377 kilometrů. Vlastní dálnice D 47 bude z Lipníka až k česko-polské hranici měřit 80,2 kilometru.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




