Právo: Dálnice D 8 je dál na půli cesty
24.11.2004 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo | Rudolf Prchal |
Osmička zástupců ekologických sdružení, pracovníci ministerstev i představitelé Ředitelství silnic a dálnic jsou po včerejším jednání o dalším osudu výstavby dálnice D 8, k němuž došlo na krajském úřadu Ústeckého kraje, na poloviční cestě.
"V části trasy 807 Trmice-státní hranice se SRN s dokončením v roce 2006 jsme s ekology ve shodě. U trasy 805 s přechodem přes České středohoří bohužel k žádnému závěru dosud nedošlo," shrnul pro Právo úterní složité jednání o této komunikaci ústecký hejtman Jiří Šulc (ODS).
"Musíme si uvědomit, že u trasy 805 se pohybujeme v chráněné krajinné oblasti se vzácnými biotopy zahrnujícími plazy, obojživelníky i cenné rostliny jakými jsou třeba lilie zlatohlavá či jeřáb český," řekl v úterý Právu představitel ekologického hnutí Děti Země Miroslav Patrik s tím, že aktivisté trvají na výstavbě dálničního tunelu Kubačka.
Ten by měl být dlouhý 3,35 kilometru a státní pokladnu by přišel zhruba na dvě miliardy korun. "Stavba by nahradila dva kratší tunely a estakády," upřesnil Právu Patrik, který zároveň prozradil, že Děti Země již stáhli šest žalob komplikujících stavbu dálnice D 8.
Podle Aloise Lichnovského z Ředitelství silnic a dálnic by však tato varianta prosazovaná ekology přinesla několikaleté zdržení stavby. "Jestliže se na tunelu Kubačka nedohodneme, nevylučuji další žaloby," prozradil nám Patrik.
Vše tedy zřejmě rozhodne jednání mezi Ministerstvem dopravy ČR a zástupci Dětí Země, další setkání všech zainteresovaných pak na ústeckém krajském úřadu proběhne za měsíc.
reklama
"Musíme si uvědomit, že u trasy 805 se pohybujeme v chráněné krajinné oblasti se vzácnými biotopy zahrnujícími plazy, obojživelníky i cenné rostliny jakými jsou třeba lilie zlatohlavá či jeřáb český," řekl v úterý Právu představitel ekologického hnutí Děti Země Miroslav Patrik s tím, že aktivisté trvají na výstavbě dálničního tunelu Kubačka.
Ten by měl být dlouhý 3,35 kilometru a státní pokladnu by přišel zhruba na dvě miliardy korun. "Stavba by nahradila dva kratší tunely a estakády," upřesnil Právu Patrik, který zároveň prozradil, že Děti Země již stáhli šest žalob komplikujících stavbu dálnice D 8.
Podle Aloise Lichnovského z Ředitelství silnic a dálnic by však tato varianta prosazovaná ekology přinesla několikaleté zdržení stavby. "Jestliže se na tunelu Kubačka nedohodneme, nevylučuji další žaloby," prozradil nám Patrik.
Vše tedy zřejmě rozhodne jednání mezi Ministerstvem dopravy ČR a zástupci Dětí Země, další setkání všech zainteresovaných pak na ústeckém krajském úřadu proběhne za měsíc.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




