https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dalnice-d8-dalsi-zpozdeni
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Dálnice D8: další zpoždění

21.9.2009 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes | Petr Soukal |
Ekologičtí aktivisté oslavují vítězství u soudu a podávají další žaloby na stavbu v Českém středohoří.
 
Městský soud v Praze rozhodl dva spory o chybějící úsek dálnice D8 přes České středohoří. Dokončení stavby se tím zkomplikovalo. Ekologové oslavují vítězství, Ředitelství silnic a dálnic už si není jisto plánovaným dokončením a dělá termínový audit.

„Rozsudky potvrdily, že důvody pro výstavbu povrchové varianty dálnice byly chybné a že se tedy zbytečně zlikvidovaly chráněné biotopy,“ uvedl Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země.

Soud podle ekologů označil za nezákonné výjimky pro stavbu v chráněném území, které byly podmínkou pro vydání stavebních povolení. Ekologové proto ihned navrhli opětovné zahájení šestnácti stavebních řízení a dalších sedm z nich zažalovali. Reálný termín dokončení dálnice je podle nich nejdříve na začátku roku 2012. Pokud by měli pravdu, dokončení dálnice by se tím odložilo téměř o další dva roky proti poslednímu plánu.

Z prohlášení Dětí Země vyplývá, že práce na hlavní trase mají zpoždění nejméně 6 měsíců, na mostu Vchynice 11 měsíců, na tunelu Prackovice 7 měsíců a na tunelu Radejčín jeden rok. „My zatím nemáme jiný termín než prosinec 2010, kdy bychom chtěli stavbu uvést do provozu,“ reagovala včera na zprávu ekologů mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Všechny termíny by měl potvrdit audit, který by měl být hotový během několika týdnů. „Na jeho základě se budeme moci vyjádřit, zda jsou termíny reálné, nebo ne,“ řekla mluvčí.

V současné době podle Vápeníkové chybí ještě stavební povolení na tunel Radejčín a na samotnou trasu D8 v otevřeném terénu. „U tunelu Radejčín to ale vypadá příznivě, stavební povolení bychom mohli mít během několika týdnů,“ informovala mluvčí.

Financování stavby je nadále zajištěno, neboť se staví za peníze Evropské unie, které jsou použitelné pouze pro tento účel. Na rozdíl od peněz ze Státního fondu dopravní infrastruktury, kde je může vláda přesouvat z jedné akce na jinou.

O tom, zda jsou již vydaná stavební povolení neplatná, musí rozhodnout další soud. Pokud by to konstatoval, dokončovaná D8 by byla podle Patrika největší černou stavbou ve střední Evropě.
reklama

 
Petr Soukal

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
22. 9. 2009
Ekoterorkarel 2
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist