MF Dnes: Dálnice může být až v roce 2012
21.12.2004 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes | Antonín Viktora |
Dálnice Českým středohořím možná povede tunelem. Zástupci investora včera poprvé připustili, že by při stavbě mohli ustoupit ekologům. Dosud prosazovali pouze povrchovou variantu.
Jednání o ukončení sporů kolem dostavby dálnice z Prahy do Drážďan přineslo první výsledky. Ekologové začali stahovat své žaloby, které stavbu brzdí. Ředitelství silnic a dálnic zase včera ekologům slíbilo, že je ochotné jednat o jejich připomínkách, tedy hlavně o stavbě jednoho dlouhého tunelu pod chráněným Českým středohořím. Problematický úsek by tak ale byl kvůli náročnější stavbě zprovozněn možná až v roce 2012.
Schůzku mezi zástupci Dětí země, ministerstva dopravy a investora zprostředkoval hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc. „Jsem rád, že po dlouhé době došlo alespoň k nějaké dohodě. Stavbě dálnice, kromě malého úseku v Českém středohoří, by už nemělo nic bránit,“ uvedl hejtman po včerejším jednání.
Ekologové zatím podali kvůli dálnici D8 u soudu devět žalob. „Tři žaloby, které se týkají úseku Trmice státní hranice, stáhnu ještě cestou z této schůzky,“ slíbil na tiskové konferenci včera odpoledne Miroslav Patrik z Dětí země. Dalších šest žalob se týká úseku přes České středohoří. „Tyto žaloby jsme připraveni stáhnout, pokud se přistoupí na stavbu jednoho dlouhého tunelu místo povrchové varianty,“ uvedl Patrik.
Ředitelství silnic a dálnic dosud prosazovalo přes CHKO České středohoří povrchovou dálnici se dvěma kratšími, zhruba osmisetmetrovými tunely, a dvěma visutými mosty. Podle ekologů je ale nejlepším řešením výstavba 3,35 kilometru dlouhého tunelu Kubačka. „Jeden tunel lépe ochrání krajinný ráz v chráněné oblasti,“ vysvětlil Patrik.
Aby mohlo Ředitelství návrh Dětí země přijmout, nejdříve musí zastupitelstvo kraje schválit změnu územního plánu. „Pokud by k tomu došlo, museli bychom začít úplně znovu od stavebního řízení. Stavba tunelu by začala nejdříve v roce 2008, trvala by tři až čtyři roky a prodražila se na zhruba 10 miliard,“ uvedl náměstek ministra dopravy Miroslav Kubínek.
reklama
Schůzku mezi zástupci Dětí země, ministerstva dopravy a investora zprostředkoval hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc. „Jsem rád, že po dlouhé době došlo alespoň k nějaké dohodě. Stavbě dálnice, kromě malého úseku v Českém středohoří, by už nemělo nic bránit,“ uvedl hejtman po včerejším jednání.
Ekologové zatím podali kvůli dálnici D8 u soudu devět žalob. „Tři žaloby, které se týkají úseku Trmice státní hranice, stáhnu ještě cestou z této schůzky,“ slíbil na tiskové konferenci včera odpoledne Miroslav Patrik z Dětí země. Dalších šest žalob se týká úseku přes České středohoří. „Tyto žaloby jsme připraveni stáhnout, pokud se přistoupí na stavbu jednoho dlouhého tunelu místo povrchové varianty,“ uvedl Patrik.
Ředitelství silnic a dálnic dosud prosazovalo přes CHKO České středohoří povrchovou dálnici se dvěma kratšími, zhruba osmisetmetrovými tunely, a dvěma visutými mosty. Podle ekologů je ale nejlepším řešením výstavba 3,35 kilometru dlouhého tunelu Kubačka. „Jeden tunel lépe ochrání krajinný ráz v chráněné oblasti,“ vysvětlil Patrik.
Aby mohlo Ředitelství návrh Dětí země přijmout, nejdříve musí zastupitelstvo kraje schválit změnu územního plánu. „Pokud by k tomu došlo, museli bychom začít úplně znovu od stavebního řízení. Stavba tunelu by začala nejdříve v roce 2008, trvala by tři až čtyři roky a prodražila se na zhruba 10 miliard,“ uvedl náměstek ministra dopravy Miroslav Kubínek.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




