Právo: Dálnice pomůže ekonomice kraje
21.9.2006 | PRAHA | Právo | Rudolf Prchal |
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představilo výhled výstavby do roku 2009 s tím, že v Ústeckém kraji dojde koncem roku 2006 ke zprovoznění úseku dálnice D8 z Ústí nad Labem na navazující německou dálnici.
Do konce roku 2009 potom bude dokončena poslední část dálnice přes České Středohoří v souhrnné délce 16 kilometrů. Tím dojde k dokončení dálnice D8 a k přímému propojení kraje s hlavním městem a Středočeským krajem.
Podle Petra Laušmana, generálního ředitele ŘSD, pomůže plnohodnotná dopravní infrastruktura kraji především k posílení ekonomiky a zaměstnanosti - právě v případě Ústeckého kraje, ze kterého tak bude možné po dálnici D8 cestovat běžně za prací do Prahy nebo jiných měst Středočeského kraje.
O všem ale rozhodnou finance
ŘSD počítá ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury, že naváže na současnou situaci, kdy se v Česku zprovozňuje největší množství kilometrů dálnic v historii. V oblasti střední a východní Evropy patří ČR ke skupině zemí, kde se nové dálnice staví nejvíce.
„Naše plány jsou samozřejmě závislé na dostatku financí ze státního rozpočtu, přístupu ekologických odpůrců a určitých změn legislativy, která rychlé výstavbě liniových staveb zrovna nepřeje. Tyto faktory se dají těžko předvídat, ovšem současná situace a výhled na brzké propojení všech našich krajů je potěšující,“ informoval Právo Laušman. Zároveň však doplnil, že právě následující tři roky jsou v oblasti dopravní infrastruktury jedny z nejdůležitějších.
ŘSD připravuje výstavbu úseků prakticky na všech velkých komunikacích v České republice. Po letošním dokončení dálnice D 5 a zprovoznění nových úseků dálnic D 8 a D 11 v Čechách nastanou nejrozsáhlejší změny v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji.
reklama
Podle Petra Laušmana, generálního ředitele ŘSD, pomůže plnohodnotná dopravní infrastruktura kraji především k posílení ekonomiky a zaměstnanosti - právě v případě Ústeckého kraje, ze kterého tak bude možné po dálnici D8 cestovat běžně za prací do Prahy nebo jiných měst Středočeského kraje.
O všem ale rozhodnou finance
ŘSD počítá ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury, že naváže na současnou situaci, kdy se v Česku zprovozňuje největší množství kilometrů dálnic v historii. V oblasti střední a východní Evropy patří ČR ke skupině zemí, kde se nové dálnice staví nejvíce.
„Naše plány jsou samozřejmě závislé na dostatku financí ze státního rozpočtu, přístupu ekologických odpůrců a určitých změn legislativy, která rychlé výstavbě liniových staveb zrovna nepřeje. Tyto faktory se dají těžko předvídat, ovšem současná situace a výhled na brzké propojení všech našich krajů je potěšující,“ informoval Právo Laušman. Zároveň však doplnil, že právě následující tři roky jsou v oblasti dopravní infrastruktury jedny z nejdůležitějších.
ŘSD připravuje výstavbu úseků prakticky na všech velkých komunikacích v České republice. Po letošním dokončení dálnice D 5 a zprovoznění nových úseků dálnic D 8 a D 11 v Čechách nastanou nejrozsáhlejší změny v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




