MF Dnes: Dálnice přes středohoří bude hotová do tří let
23.2.2007 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes
Tahanice okolo dostavby posledního úseku dálnice D8, který povede přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří, se možná už brzy stanou minulostí.
Investor stavby, Ředitelství silnic a dálnic, totiž plánuje, že by se mohlo s prvními přípravnými pracemi na stavbě začít už letos na jaře nebo v létě. Šestnácti kilometrová část dálnice by mohla být dokončena už v roce 2009. Stát bude okolo 8 miliard korun. Po jejím dokončení bude D8 z Prahy až k německé hranici dlouhá 92 kilometrů. Zatím je hotová část z Prahy do Lovosic a z Trmic na hranice.
„Počítáme s tím, že ještě letos získáme stavební povolení. V nejbližších měsících chceme předat staveniště na vytvoření dvou tunelů a dvou mostů. V příštím roce bychom se měli vrhnout na zbytek trasy,“ říká tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření. „Termín dokončení jsme stanovili na rok 2010. Reálný je ale i rok 2009,“ dodává. Ekologové navrhovali proražení více jak tříkilometrového tunelu pod kopcem Kubačka. Tato varianta neprošla. Tunel bude nahrazen mostem,“ doplňuje Jan Hoření.
Šestnáct kilometrů dálnice se napojí v Lovosicích. Pokračovat bude v současné trase silnice I/8. Za obcí Vchynice, která se překlene mostem, se stočí okolo vrchu Lovoš. U obce Bílinka vznikne křižovatka a odtud dálnice povede dlouhým mostem přes Opárenské údolí kolem Chotiměře a Dobkoviček.
Pak se dálnice dostane pomocí dvou mostů k okraji údolí Labe. Hlavní stěnou bývalého prackovického čedičového lomu prochází 270 metrů dlouhý tunel, který ústí na dalším mostu přes údolí. Silnice se pak znovu vnoří do 620 metrů dlouhého tunelu Radejčín. Poslední úsek se napojí na již existující dálnici u Řehlovic.
reklama
„Počítáme s tím, že ještě letos získáme stavební povolení. V nejbližších měsících chceme předat staveniště na vytvoření dvou tunelů a dvou mostů. V příštím roce bychom se měli vrhnout na zbytek trasy,“ říká tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření. „Termín dokončení jsme stanovili na rok 2010. Reálný je ale i rok 2009,“ dodává. Ekologové navrhovali proražení více jak tříkilometrového tunelu pod kopcem Kubačka. Tato varianta neprošla. Tunel bude nahrazen mostem,“ doplňuje Jan Hoření.
Šestnáct kilometrů dálnice se napojí v Lovosicích. Pokračovat bude v současné trase silnice I/8. Za obcí Vchynice, která se překlene mostem, se stočí okolo vrchu Lovoš. U obce Bílinka vznikne křižovatka a odtud dálnice povede dlouhým mostem přes Opárenské údolí kolem Chotiměře a Dobkoviček.
Pak se dálnice dostane pomocí dvou mostů k okraji údolí Labe. Hlavní stěnou bývalého prackovického čedičového lomu prochází 270 metrů dlouhý tunel, který ústí na dalším mostu přes údolí. Silnice se pak znovu vnoří do 620 metrů dlouhého tunelu Radejčín. Poslední úsek se napojí na již existující dálnici u Řehlovic.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




