https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dalnice-v-poli-neskonci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Dálnice v poli neskončí

7.3.2006 | HRADEC KRÁLOVÉ | MF Dnes | Tomáš Kučera |
Ještě letos budou auta jezdit po dálnici D11 z Prahy až těsně před Hradec Králové. V roce 2007 se začne se stavbou dalšího úseku z Hradce do Smiřic a za čtyři roky budou jezdit automobily po dálnici až do Jaroměře.
 
Obyvatelům Královéhradeckého kraje to včera prostřednictvím novinářů vzkázal ministr dopravy Milan Šimonovský. „Na úsek z Hradce do Jaroměře máme vydáno územní rozhodnutí a nyní nás čeká práce na dokumentaci pro stavební povolení. Současně připravujeme výkup pozemků, za něž stát vydá přibližně 140 milionů korun,“ řekl ministr.

Nic ale není tak jednoduché, jak se zdá. O tom se obyvatelé kraje v souvislostí s dlouho slibovanou dostavbou dálnice D11 do Hradce přesvědčili během patnácti let již mnohokrát. Dálnice, po které lze jet souvisle z Prahy, končí v Poděbradech. Od loňského prosince je v provozu jen poloviční profil dálnice v délce osmnácti kilometrů mezi Dobšicemi a Chýští.

Problémy stále trvají. Dálnice letos v listopadu má končit čtyři kilometry před Hradcem jen proto, že se dosud nepodařilo vyřešit spory s vlastníky pozemků v místech, kudy má dálnice vést, a v místech, kde se bude napojovat na silnici do města.

„Předpokládám, že náš stavební zákon umožní řešení a letos problém skončí,“ uvedl Šimonovský.

Přitom rok před plánovaným zahájením výstavby dalšího asi dvacetikilometrového úseku z Hradce do Jaroměře není vyloučeno, že tam nebudou státní úřadníky čekat stejné problémy. „Máme indicie, že problémy budou. Naše předběžné analýzy ukazují, že je tam řada pozemků psaných ještě na zemřelé osoby, že nejsou dokončena dědická řízení a soudní rozhodnutí. Proto začínáme tyto problémy řešit už teď. Doba, která do výstavby zbývá, ale na výkup pozemků běžně stačí,“ ujistil Šimonovský. O pomoc s výkupem pozemků ministerstvo požádalo i hradecký krajský úřad. „Pozemky pak od něho koupíme,“ vysvětlil ministr.

Po co nejrychlejším vybudování dálnice volá zejména třináctitisícové město Jaroměř, přes které denně projede kolem pětatřiceti tisic automobilů. Loňskou petici za urychlení stavby dálnice v Jaroměři podepsalo 4150 lidí. „Dostavba dálnice je pro Jaroměř životně důležitá,“ řekl jaroměřský starosta Jiří Klepsa.

Jaroměř by neměla být konečnou moderní silniční tepny východních Čech. Odtud by měla čtyřproudá silnice již jako rychlostní komunikace R11 pokračovat k česko-polské hranici na přechod Královec na Trutnovsku. Tam se má napojit na polský systém dálkové silniční dopravy. Termín dokončení podle Šimonovského závisí také na Polsku, které plánuje vybudování dálnice ze své strany.

„S polskou stranou máme dohodu, že toto propojení bude realizováno po roce 2010,“ dodal Šimonovský. „S polskou stranou se propojíme po roce 2010.“
reklama

 
Tomáš Kučera

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist