MF Dnes: Dálnice z Brna do Vídně rozdělila i soudce
16.2.2007 | BRNO | MF Dnes
Plány na výstavbu rychlostní silnice R52 vedoucí z Brna směrem na Vídeň se stále více komplikují.
Kontroverzní dálnice plánovaná v těsné blízkosti Chráněné krajinné oblasti Pálava vyvolává ostré protesty u obyvatel, za jejichž humny má vést.
A nad její stavbou se teď pozastavují soudci Nejvyššího správního soudu. V souvislosti s touto trasou měli rozhodnout o možném zrušení územního plánu Břeclavska. Tak jak by si to přálo několik občanských sdružení, obce Bavory, Dolní Dunajovice a další odpůrci. Podle nich se při tvorbě územního plánu nepostupovalo v souladu se zákonem.
Jednotliví soudci však na věc mají natolik odlišný pohled, že nedodrželi předepsanou třicetidenní lhůtu pro vyřízení návrhu. „Názory soudu v této věci tak musí v příštích týdnech sjednotit sedmičlenný rozšířený senát,“ přiblížil pracovník soudu Michal Lovritš.
Územní plán Břeclavska není jediným problémem, nad nímž se soudci nemohli dohodnout. Rozdíly v názorech panují i u sporného budování hypermarketu v Brně-Ivanovicích a v některých dalších případech podaných návrhů na zrušení či změny územních plánů. Rozšířený senát soudu chystá své jednání na 6. března, jeho rozhodnutí tedy padnou až po tomto datu.
Odpůrcům mimo jiné vadí, že úředníci při přípravě územního plánu Břeclavska uvedli jako jedinou možnou spojnici Brna a Vídně silnici přes Nové Mlýny a kolem Chráněné krajinné oblasti Pálava, avšak nezvážili jinou variantu. Ochranáři přitom dlouhodobě žádají, ať vede kolem Břeclavi v trase stávající dálnice D2. Ze stejného důvodu zaslal na sklonku roku krajský zastupitel a ekolog Mojmír Vlašín stížnost Evropské komisi.
reklama
A nad její stavbou se teď pozastavují soudci Nejvyššího správního soudu. V souvislosti s touto trasou měli rozhodnout o možném zrušení územního plánu Břeclavska. Tak jak by si to přálo několik občanských sdružení, obce Bavory, Dolní Dunajovice a další odpůrci. Podle nich se při tvorbě územního plánu nepostupovalo v souladu se zákonem.
Jednotliví soudci však na věc mají natolik odlišný pohled, že nedodrželi předepsanou třicetidenní lhůtu pro vyřízení návrhu. „Názory soudu v této věci tak musí v příštích týdnech sjednotit sedmičlenný rozšířený senát,“ přiblížil pracovník soudu Michal Lovritš.
Územní plán Břeclavska není jediným problémem, nad nímž se soudci nemohli dohodnout. Rozdíly v názorech panují i u sporného budování hypermarketu v Brně-Ivanovicích a v některých dalších případech podaných návrhů na zrušení či změny územních plánů. Rozšířený senát soudu chystá své jednání na 6. března, jeho rozhodnutí tedy padnou až po tomto datu.
Odpůrcům mimo jiné vadí, že úředníci při přípravě územního plánu Břeclavska uvedli jako jedinou možnou spojnici Brna a Vídně silnici přes Nové Mlýny a kolem Chráněné krajinné oblasti Pálava, avšak nezvážili jinou variantu. Ochranáři přitom dlouhodobě žádají, ať vede kolem Břeclavi v trase stávající dálnice D2. Ze stejného důvodu zaslal na sklonku roku krajský zastupitel a ekolog Mojmír Vlašín stížnost Evropské komisi.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




