https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/danone-prohrala-spor-o-znacku-bio
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Danone prohrála spor o značku BIO

14.9.2004 | PRAHA | Právo | Markéta Pudilová |
Francouzská nadnárodní společnost Danone prohrála u pražského Vrchního soudu spor ve věci neoprávněného užívání značky BIO. Případ se vrátil na stůl Městskému soudu v Praze.
 
Největší český výrobce ekologických produktů - společnost Pro-Bio zažalovala společnost Danone za to, že na svých jogurtech používala značku BIO. Ta je přitom určena pouze pro výrobky ekologického zemědělství.

"Šlo o jogurty BIO bifidus aktiv, které nyní znají spotřebitelé pod názvem Activia. Tvrdíme, že Danone využila nedokonalé právní úpravy, klamala spotřebitele a dopustila se nekalé soutěže," řekl Právu Pavel Franc z Ekologického právního servisu, který společnost Pro-Bio zastupuje.

"Akciová společnost Danone bere rozhodnutí Vrchního soudu v Praze na vědomí a vyčká na rozhodnutí Městského soudu v Praze. Více se k tomuto rozhodnutí vyjadřovat nebude," řekl Právu ředitel kvality Danone Miloš Štafen.

Žalobu na Danone podala firma Pro-Bio společně s KEZ (kontrola ekologického zemědělství) už v roce 1999. Městský soud v Praze žalobu v květnu loňského roku zamítl s tím, že mezi Danone a Pro-Bio neexistuje soutěžní vztah. Proti rozhodnutí se žalobce odvolal k Vrchnímu soudu v Praze, a ten odvolání vyhověl.

Do roku 2001 upravovala fungování ekologického zemědělství pouze vyhláška ministerstva zemědělství. Ta zakazovala používat značku "bio" a "eko" jako předponu na produktech, které nepocházejí z ekologického zemědělství. "Danone ale vyhlášku obešla tím, že použila BIO jako samostatně stojící slovo," vysvětlil Franc. Danone stáhla jogurty se značkou BIO až v roce 2001 poté, co začal platit zákon o ekologickém zemědělství. Ten použití značky pro neekologické výrobky zakázal.

Česká firma Pro-Bio žádá od Danone veřejnou omluvu v celostátním tisku. Podle France Danone využila obrovského zájmu lidí o tento typ produktů. "V roce 1998 se česká dceřiná společnost stala nejrychleji rostoucí firmou v rámci koncernu Danone Group. Po úspěchu v prodeji začaly označení BIO používat i firmy Galas vyrábějící jogurty Yoplait, či Olma.
reklama

 
Markéta Pudilová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist