Právo: Debaty o přivaděči provázejí v Děčíně emoce a hádky
27.3.2007 | DĚČÍN | Právo | Rudolf Prchal |
Na jedné straně vášniví odpůrci silničního přivaděče na dálnici D 8 který by měl spojit Děčínsko se světem, na straně druhé jeho neoblomní příznivci. K těm druhým patří i děčínský primátor Vladislav Raška (ODS), signatáři protestní petice, kteří se bojí zhoršení životního prostředí, dokonce nařčený ze střetu zájmů.
Mezi těmi, kdo vybudování přivaděče k D 8 v úseku Děčín–Knínice vidí jako velkou šanci pro děčínský region, jsou také členové předsednictva Hospodářské a sociální rady okresu Děčín. „Vybudování dálničního přivaděče vidíme jako stavbu, která řeší požadavky rozvoje města Děčín a dalších měst a obcí v tomto regionu a která má strategický význam pro hospodářský rozvoj celého děčínského okresu a pro propojení s Libereckým krajem i celých Severozápadních Čech,“ sdělil Právu Vladimír Špinar, tajemník rady.
Podle něj je občanskými sdruženími ustavenými s cílem zabránit stavbě v ose železniční trati č. 132 v úseku Děčín–Oldřichov manipulováno s fakty, zveřejňované argumenty jsou zavádějící a mají jediný cíl – poškodit dobré jméno řady institucí.
„Stavba dálničního přivaděče z Děčína k dálnici D 8 z Děčína do Knínic významným způsobem zvýší úroveň a bezpečnost silničního provozu, odstraní stávající kapacitní přetížení silnice I/13 a zlepší životní podmínky obyvatel žijících podél Teplické ulice v katastrech obcí Libouchec, Kamenec, Modrá, Jílové, Martiněves, Bynov, Dolní Oldřichov a v přilehlé části města Děčín,“ je přesvědčen Špinar.
Příznivci vybudování přivaděče tvrdí, že občanům jsou prý podsouvány nepravdivé argumenty, na základě kterých dojde k ohrožení životního prostředí a zdraví obyvatel vysokými emisemi oxidu dusíku či jiných škodlivých látek do ovzduší, k poškozování a znehodnocování nemovitostí obyvatel žijících nad touto železniční tratí v děčínské čtvrti Letná.
„Občané nejsou odpůrci výstavby tohoto silničního přivaděče informováni, že pokud by plánovaná stavba nebyla realizována, bude vliv narůstající silniční a kamiónové přepravy ohrožovat obyvatele daleko více než v případě vedení přivaděče v ose železniční trati a ve větší míře než dosud. Veškeré intenzity by vždy vyústily v hrdle Teplické, Pivovarské ulice, Revolučním náměstí, části Podmokelské ulice a u supermarketu Hypernova,“ doplnil tajemník děčínské hospodářské rady.
V tuto chvíli existuje pět variant trasy dálničního přivaděče. O té nejvhodnější rozhodnou děčínští zastupitelé.
reklama
Podle něj je občanskými sdruženími ustavenými s cílem zabránit stavbě v ose železniční trati č. 132 v úseku Děčín–Oldřichov manipulováno s fakty, zveřejňované argumenty jsou zavádějící a mají jediný cíl – poškodit dobré jméno řady institucí.
„Stavba dálničního přivaděče z Děčína k dálnici D 8 z Děčína do Knínic významným způsobem zvýší úroveň a bezpečnost silničního provozu, odstraní stávající kapacitní přetížení silnice I/13 a zlepší životní podmínky obyvatel žijících podél Teplické ulice v katastrech obcí Libouchec, Kamenec, Modrá, Jílové, Martiněves, Bynov, Dolní Oldřichov a v přilehlé části města Děčín,“ je přesvědčen Špinar.
Příznivci vybudování přivaděče tvrdí, že občanům jsou prý podsouvány nepravdivé argumenty, na základě kterých dojde k ohrožení životního prostředí a zdraví obyvatel vysokými emisemi oxidu dusíku či jiných škodlivých látek do ovzduší, k poškozování a znehodnocování nemovitostí obyvatel žijících nad touto železniční tratí v děčínské čtvrti Letná.
„Občané nejsou odpůrci výstavby tohoto silničního přivaděče informováni, že pokud by plánovaná stavba nebyla realizována, bude vliv narůstající silniční a kamiónové přepravy ohrožovat obyvatele daleko více než v případě vedení přivaděče v ose železniční trati a ve větší míře než dosud. Veškeré intenzity by vždy vyústily v hrdle Teplické, Pivovarské ulice, Revolučním náměstí, části Podmokelské ulice a u supermarketu Hypernova,“ doplnil tajemník děčínské hospodářské rady.
V tuto chvíli existuje pět variant trasy dálničního přivaděče. O té nejvhodnější rozhodnou děčínští zastupitelé.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




