https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/debaty-o-privadeci-provazeji-v-decine-emoce-a-hadky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Debaty o přivaděči provázejí v Děčíně emoce a hádky

27.3.2007 | DĚČÍN | Právo | Rudolf Prchal |
Na jedné straně vášniví odpůrci silničního přivaděče na dálnici D 8 který by měl spojit Děčínsko se světem, na straně druhé jeho neoblomní příznivci. K těm druhým patří i děčínský primátor Vladislav Raška (ODS), signatáři protestní petice, kteří se bojí zhoršení životního prostředí, dokonce nařčený ze střetu zájmů.
 
Mezi těmi, kdo vybudování přivaděče k D 8 v úseku Děčín–Knínice vidí jako velkou šanci pro děčínský region, jsou také členové předsednictva Hospodářské a sociální rady okresu Děčín. „Vybudování dálničního přivaděče vidíme jako stavbu, která řeší požadavky rozvoje města Děčín a dalších měst a obcí v tomto regionu a která má strategický význam pro hospodářský rozvoj celého děčínského okresu a pro propojení s Libereckým krajem i celých Severozápadních Čech,“ sdělil Právu Vladimír Špinar, tajemník rady.

Podle něj je občanskými sdruženími ustavenými s cílem zabránit stavbě v ose železniční trati č. 132 v úseku Děčín–Oldřichov manipulováno s fakty, zveřejňované argumenty jsou zavádějící a mají jediný cíl – poškodit dobré jméno řady institucí.

„Stavba dálničního přivaděče z Děčína k dálnici D 8 z Děčína do Knínic významným způsobem zvýší úroveň a bezpečnost silničního provozu, odstraní stávající kapacitní přetížení silnice I/13 a zlepší životní podmínky obyvatel žijících podél Teplické ulice v katastrech obcí Libouchec, Kamenec, Modrá, Jílové, Martiněves, Bynov, Dolní Oldřichov a v přilehlé části města Děčín,“ je přesvědčen Špinar.

Příznivci vybudování přivaděče tvrdí, že občanům jsou prý podsouvány nepravdivé argumenty, na základě kterých dojde k ohrožení životního prostředí a zdraví obyvatel vysokými emisemi oxidu dusíku či jiných škodlivých látek do ovzduší, k poškozování a znehodnocování nemovitostí obyvatel žijících nad touto železniční tratí v děčínské čtvrti Letná.

„Občané nejsou odpůrci výstavby tohoto silničního přivaděče informováni, že pokud by plánovaná stavba nebyla realizována, bude vliv narůstající silniční a kamiónové přepravy ohrožovat obyvatele daleko více než v případě vedení přivaděče v ose železniční trati a ve větší míře než dosud. Veškeré intenzity by vždy vyústily v hrdle Teplické, Pivovarské ulice, Revolučním náměstí, části Podmokelské ulice a u supermarketu Hypernova,“ doplnil tajemník děčínské hospodářské rady.
V tuto chvíli existuje pět variant trasy dálničního přivaděče. O té nejvhodnější rozhodnou děčínští zastupitelé.
reklama

 
Rudolf Prchal

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist