Právo: Debř trápí obchvat Boleslavi
10.12.2004 | MLADÁ BOLESLAV | Právo | Jana Dolečková |
Ředitelství silnic a dálnic pozastavilo práce ve zhruba dvousetmetrovém úseku nové silnice, která bude obchvatem Mladé Boleslavi. Obyvatelé městské části Debř totiž ostře vystoupili proti odstřelu skalního masivu, který podle všeho způsobuje otřesy okolních domů.
Nelíbí se jim ani to, že nová přeložka povede tak blízko obytné zástavby, kterou prakticky odřízne od stepní lokality Radouč a centra města.
"Boleslav si řeší dopravní problémy na náš úkor. I když se jedná o státní stavbu, město nás mělo ochránit," tvrdí Martin Slabihoudek. Obchvat se totiž staví proto, aby odlehčil Mladé Boleslavi a sousedním Kosmonosům, kterými denně projíždějí tisíce aut včetně kamiónů ve směru od České Lípy. Silnice vedoucí oběma městy je navíc cestou k rychlostní komunikaci mezi Prahou a Libercem.
Místní lidé jsou ale přesvědčení, že Debři přinese silnice jen problémy. Domy postavené v těsné blízkosti lesa a Radouče oddělí od klidné zóny frekventovaná komunikace v hlubokém zářezu. Kritizují i fakt, že protihlukovým stěnám se sice investor nebrání, hodlá je ale vybudovat jen v případě, že se po dostavbě prokáže překračování hlukových norem. Ředitelství silnic a dálnic nyní jedná o dalším postupu s Báňským úřadem. Ani protesty lidí ale podle náměstka pro výstavbu Petra Fallady termín dostavby silnice neohrozí. Dělníci zatím budou pokračovat na dalším asi dvoukilometrovém úseku, který je mimo bytovou zástavbu. "Termín dokončení je podzim příštího roku," sdělil Fallada.
Trasa přeložky silnice I/38 povede z dálnice Praha-Turnov v místech dnešní Průmyslové ulice ve směru na Debř nad Jizerou, kde bude pokračovat na Bělou pod Bezdězem, Doksy a Českou Lípu. Stavba odstartovala už předloni, kdy se u brány do Škoda auto postavila nová kruhová křižovatka
reklama
"Boleslav si řeší dopravní problémy na náš úkor. I když se jedná o státní stavbu, město nás mělo ochránit," tvrdí Martin Slabihoudek. Obchvat se totiž staví proto, aby odlehčil Mladé Boleslavi a sousedním Kosmonosům, kterými denně projíždějí tisíce aut včetně kamiónů ve směru od České Lípy. Silnice vedoucí oběma městy je navíc cestou k rychlostní komunikaci mezi Prahou a Libercem.
Místní lidé jsou ale přesvědčení, že Debři přinese silnice jen problémy. Domy postavené v těsné blízkosti lesa a Radouče oddělí od klidné zóny frekventovaná komunikace v hlubokém zářezu. Kritizují i fakt, že protihlukovým stěnám se sice investor nebrání, hodlá je ale vybudovat jen v případě, že se po dostavbě prokáže překračování hlukových norem. Ředitelství silnic a dálnic nyní jedná o dalším postupu s Báňským úřadem. Ani protesty lidí ale podle náměstka pro výstavbu Petra Fallady termín dostavby silnice neohrozí. Dělníci zatím budou pokračovat na dalším asi dvoukilometrovém úseku, který je mimo bytovou zástavbu. "Termín dokončení je podzim příštího roku," sdělil Fallada.
Trasa přeložky silnice I/38 povede z dálnice Praha-Turnov v místech dnešní Průmyslové ulice ve směru na Debř nad Jizerou, kde bude pokračovat na Bělou pod Bezdězem, Doksy a Českou Lípu. Stavba odstartovala už předloni, kdy se u brány do Škoda auto postavila nová kruhová křižovatka
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




