https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/den-bez-aut-mnoho-prazanu-neakceptovalo
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Den bez aut mnoho Pražanů neakceptovalo

19.9.2005 | PRAHA | Právo | Tomáš Urban |
Už 130 let funguje v metropoli městská hromadná doprava. Praha, která podporuje hromadnou dopravu a vyhlásila včera v rámci Evropského týdne mobility Den bez aut, se však s velkou odezvou motoristů nesetkala.
 
Přes den skutečně moc vozů nejezdilo, ale když se večer začali vracet obyvatelé hlavního města z víkendových výletů, byl Den bez aut jen utopií. To ovšem nijak nesnižovalo krásnou akci, při které se mohli svézt Pražané i zahraniční turisté čtyřicítkou historických tramvají. Byla mezi nimi jedna, kterou táhli po kolejích koně - tak jako v předminulém století. Zástupy lidí lemovaly Smetanovo nábřeží a především děti byly nadšené.

„Johanko, když jsem byl veliký jako ty, tak ještě jezdily dřevěné tramvaje bez dveří, do kterých se dalo naskočit a vyskočit, když přibrzdily,“ říkal své malé dcerce asi čtyřicetiletý muž. „Tenkrát ale nejezdilo zdaleka tolik aut, takže tolik nehrozilo, že tě něco srazí,“ vysvětloval nic nechápající holčičce, kterou naprosto nadchla právě tramvaj tažená koňmi.

„Kdo ale dříve uklízel ty bobky po koníčcích, divila se, když viděla mezi kolejemi, co tam koníci zanechali. „Tak to už si opravdu nepamatuji,“ odvětil otec a šel se svým potomkem raději ke stánku s tureckým medem a dalšími pouťovými sladkostmi. Pro děti byly připraveny různé soutěže, horolezecká stěna i rodeo na elektrickém býkovi.

Pro automobilovou dopravu se uzavřelo včera Smetanovo nábřeží od Národního divadla přes Křížovnickou ulici až k náměstí Jana Palacha a Mánesův most. Někteří řidiči to nesli nelibě. „To jsou hovadiny. Za ty ceny, co dneska chtějí za lístek na tramvaj, bych nikdy nejel,“ stěžoval si řidič zbrusu nového BMW.

V Praze je registrováno 735 tisíc automobilů, z toho 593 tisíc osobních, a jejich počet stále roste. Počet obyvatel na jeden automobil je jeden z nejvyšších v Evropě. To samozřejmě negativně ovlivňuje život města. Metropole dotuje MHD dvanácti miliardami korun ročně, 57 procent osobní přepravy je realizováno prostřednictvím hromadné dopravy, zbytek připadá na osobní auta.
reklama

 
Tomáš Urban

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist