Právo: Do Bavorského lesa po kolejích vlakem nebo autobusem
21.7.2009 | ŽELEZNÁ RUDA | Právo | Jindra Pašková |
Systém šumavských linek Zelených autobusů navazuje na bavorskou lesní železnici Waldbahn a autobusovou linku Finsterau-Bus.
Spojení na německou stranu mají turisté z Bučiny a Železné Rudy. K cestování mohou využít výhodné jednodenní jízdné, na české straně NP-Ticket a straně bavorské pak tzv. BayerwaldTicket.
Na německou stranu se lze dopravit Zeleným autobusem ze stanice Horská Kvilda-Bučina. „Od zastávky Bučina se po asi 800 metrech chůze dostanou na zastávku Buchwald, Grenze a zde přestoupí na linku Finsteraubus,“ upřesnil Josef Jiřička, manažer projektu ze Správy Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava. Cestovat lze i Lesní železnicí ze Špičáku na Bayerisch Eisenstein a Zwiesel.
„V tomto případě jde o přímý spoj bez přestupu. Další možností je pak silniční hraniční přechod Železná Ruda, kde návštěvníci mohou využít ŠumavaBusu. Tady pak přestoupí na německou železnici,“ dodal.
Zelené autobusy jezdí na Šumavě na šesti trasách: Kvilda– Špičák, Horská Kvilda–Bučina, Sušice–Kvilda, Kaplice pod Boubínem–Zátoň–Kvilda, Nová Pec–Jelení Vrchy a Kvilda–Churáňov. „Na Bučinu cestuje každoročně přes dvacet tisíc osob a více než polovina z nich pokračuje dál v cestě do Bavorska,“ doplnil Jiřička.
reklama
Na německou stranu se lze dopravit Zeleným autobusem ze stanice Horská Kvilda-Bučina. „Od zastávky Bučina se po asi 800 metrech chůze dostanou na zastávku Buchwald, Grenze a zde přestoupí na linku Finsteraubus,“ upřesnil Josef Jiřička, manažer projektu ze Správy Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava. Cestovat lze i Lesní železnicí ze Špičáku na Bayerisch Eisenstein a Zwiesel.
„V tomto případě jde o přímý spoj bez přestupu. Další možností je pak silniční hraniční přechod Železná Ruda, kde návštěvníci mohou využít ŠumavaBusu. Tady pak přestoupí na německou železnici,“ dodal.
Zelené autobusy jezdí na Šumavě na šesti trasách: Kvilda– Špičák, Horská Kvilda–Bučina, Sušice–Kvilda, Kaplice pod Boubínem–Zátoň–Kvilda, Nová Pec–Jelení Vrchy a Kvilda–Churáňov. „Na Bučinu cestuje každoročně přes dvacet tisíc osob a více než polovina z nich pokračuje dál v cestě do Bavorska,“ doplnil Jiřička.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




