MF Dnes: Do práce na kole? Potíž
26.8.2008 | OSTRAVA | MF Dnes | Markéta Radová |
Jezdit do práce na kole. Mnoho Ostravanů po tomto způsobu dopravy do zaměstnání touží. Po zohlednění nebezpečí, která by je na cestě potkala, ale většina z nich radši než do pedálů bicyklu šlápne na plyn svého osobního auta.
Situace připomíná bludný kruh. Lidé, kteří by chtěli jezdit do práce na kole, a alespoň symbolicky tak ulevit znečištěnému ovzduší, nechtějí riskovat srážku s autem ani dýchat výfukové zplodiny.
Po jednolité cyklostezce se ale zatím třeba z Poruby do centra Ostravy nedostanou. A tak radši usedají za volant a do ovzduší vypouštějí další škodliviny...
Přes nedokonalý systém cyklostezek vychází mnozí zaměstnavatelé svým pracovníkům dojíždějícím na kole vstříc. Například ArcelorMittal Ostrava, který je největším znečišťovatelem ovzduší na Ostravsku, v srpnu a září rozdává zdarma zaměstnancům jezdícím do práce na kole cyklistické přilby a bezpečnostní vesty. K jejich získání si zájemci musí vyzvednout Evidenční kartu cyklisty a do ní pak během měsíce na bráně nasbírat příslušný počet razítek - při každém příjezdu do práce na kole jedno. U běžných směn stačí přijet dvanáctkrát, při jedenáctihodinových osmkrát.
Oceláře akce nadchla - ještě před jejím zahájením rozebrali téměř dva a půl tisíce evidenčních karet.
„Jestliže více než dva tisíce zaměstnanců jezdí po dva měsíce do práce místo auty převážně na kole, je to nesporně také ekologický přínos pro region. Může to být i inspirací pro další firmy,“ míní personální ředitel firmy Ctirad Lolek.
A co na to ostatní podniky, které znečišťují ovzduší na Ostravsku? Zástupci firem, které MF DNES oslovila, se shodují v tom, že zaměstnanci do práce na kole jezdí rádi. Třeba Alice Lutišanová, mluvčí skupiny ČEZ pro severní Moravu, říká, že počet pracovníků Elektrárny Dětmarovice dojíždějících do práce na kole se i kvůli rostoucím cenám pohonných hmot stupňuje. Zástupci firem ale shodně upozorňují i na rizika dojíždění na kole v hustém provozu.
Generální ředitel společnosti Evraz Vítkovice Steel Vladimír Bail říká, že optimálním způsobem pro dojíždění zaměstnanců je v současnosti městská hromadná doprava. Její obliba však podle mluvčího Dopravního podniku Ostrava Miroslava Albrechta mírně, ale trvale klesá. A naopak počet osobních aut roste. Osobní vůz dnes vlastní zhruba každý třetí Ostravan.
reklama
Po jednolité cyklostezce se ale zatím třeba z Poruby do centra Ostravy nedostanou. A tak radši usedají za volant a do ovzduší vypouštějí další škodliviny...
Přes nedokonalý systém cyklostezek vychází mnozí zaměstnavatelé svým pracovníkům dojíždějícím na kole vstříc. Například ArcelorMittal Ostrava, který je největším znečišťovatelem ovzduší na Ostravsku, v srpnu a září rozdává zdarma zaměstnancům jezdícím do práce na kole cyklistické přilby a bezpečnostní vesty. K jejich získání si zájemci musí vyzvednout Evidenční kartu cyklisty a do ní pak během měsíce na bráně nasbírat příslušný počet razítek - při každém příjezdu do práce na kole jedno. U běžných směn stačí přijet dvanáctkrát, při jedenáctihodinových osmkrát.
Oceláře akce nadchla - ještě před jejím zahájením rozebrali téměř dva a půl tisíce evidenčních karet.
„Jestliže více než dva tisíce zaměstnanců jezdí po dva měsíce do práce místo auty převážně na kole, je to nesporně také ekologický přínos pro region. Může to být i inspirací pro další firmy,“ míní personální ředitel firmy Ctirad Lolek.
A co na to ostatní podniky, které znečišťují ovzduší na Ostravsku? Zástupci firem, které MF DNES oslovila, se shodují v tom, že zaměstnanci do práce na kole jezdí rádi. Třeba Alice Lutišanová, mluvčí skupiny ČEZ pro severní Moravu, říká, že počet pracovníků Elektrárny Dětmarovice dojíždějících do práce na kole se i kvůli rostoucím cenám pohonných hmot stupňuje. Zástupci firem ale shodně upozorňují i na rizika dojíždění na kole v hustém provozu.
Generální ředitel společnosti Evraz Vítkovice Steel Vladimír Bail říká, že optimálním způsobem pro dojíždění zaměstnanců je v současnosti městská hromadná doprava. Její obliba však podle mluvčího Dopravního podniku Ostrava Miroslava Albrechta mírně, ale trvale klesá. A naopak počet osobních aut roste. Osobní vůz dnes vlastní zhruba každý třetí Ostravan.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




