Právo: Doprava je už neudržitelná
6.10.2005 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo | Ladislav Schejbal |
Prohlášení k urychlení výstavby rychlostní komunikace R 35 v úseku Sedlice-Opatovice nad Labem a dokončení výstavby čtyřproudové silnice z Hradce Králové do Pardubic vydaly po společném úterním jednání v Janovičkách u Broumova rady Pardubického a Královéhradeckého kraje.
Informace k tomu podali hejtmani obou krajů Michal Rabas (ODS) a Pavel Bradík (ODS) na středeční tiskové konferenci v Hradišti na Písku nedaleko Pardubic.
Scénáře děsí
„V souvislosti s pokračující výstavbou dálnice D 11 z Poděbrad do Hradce Králové a při znalosti dopravní situace na území obou krajů je urychlení výstavby dálnice a na ni navazující výstavba rychlostní komunikace R 35 z Liberce přes Hradec Králové, Holice a jednu z vybraných tras od Vysokého Mýta k Moravské Třebové nezbytností. Stejně tak i dokončení čtyřproudové silnice z Hradce Králové do Pardubic,“ prohlásil hejtman Pardubického kraje Michal Rabas.
Jak dále Rabas uvedl, konečné stanovisko k severní či jižní trase na území Pardubického kraje od Vysokého Mýta dále na Moravu (kolem Ústí nad Orlicí a České Třebové, respektive kolem Litomyšle a Svitav) by mělo být známo nejdéle do čtyř měsíců.
Připomenul však, že se pracuje na obou variantách, aby nedošlo po konečném rozhodnutí ke zbytečným prodlevám ve výstavbě.
„Smutné je, že ministerstva dopravy i životního prostředí změnila svá předchozí stanoviska a přestala severní variantu podporovat. Právě z obavy o oddálení stavby o několik let, je ochoten kraj znovu uvažovat o změně svého stanoviska, i když veškeré posudky hovoří pro variantu severní,“ uvedl Rabas.
„Děsí mě scénář, kdy jakmile se začne mluvit o problémech s vedením rychlostní komunikace R 35 na Pardubicku, začne se okamžitě zdůrazňovat potřebnost šesti pruhů na dálnici D 1. Stejně tak i skutečnost, že obě ministerstva (dopravy i životního prostředí - pozn. red.) se stejnými lidmi dokáží zcela obrátit svá předchozí ,konečná‘ stanoviska,“ konstatoval královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Nová varianta?
Jak dále podotkl, problémy s odkoupením čtyř kilometrů pozemků, které brání pokračování dálnice D 11 před Hradcem Králové, nejsou dosud vyřešeny.
„Aby došlo k vyvlastnění, nesouhlasím, neboť jsem velkým odpůrcem této formy odkupu. Jako rozumnější považuji vyhnout se majetkům paní Havránkové, která dotyčné pozemky vlastní. Na této variantě se již dokonce začalo pracovat,“ řekl Právu královéhradecký hejtman.
reklama
Scénáře děsí
„V souvislosti s pokračující výstavbou dálnice D 11 z Poděbrad do Hradce Králové a při znalosti dopravní situace na území obou krajů je urychlení výstavby dálnice a na ni navazující výstavba rychlostní komunikace R 35 z Liberce přes Hradec Králové, Holice a jednu z vybraných tras od Vysokého Mýta k Moravské Třebové nezbytností. Stejně tak i dokončení čtyřproudové silnice z Hradce Králové do Pardubic,“ prohlásil hejtman Pardubického kraje Michal Rabas.
Jak dále Rabas uvedl, konečné stanovisko k severní či jižní trase na území Pardubického kraje od Vysokého Mýta dále na Moravu (kolem Ústí nad Orlicí a České Třebové, respektive kolem Litomyšle a Svitav) by mělo být známo nejdéle do čtyř měsíců.
Připomenul však, že se pracuje na obou variantách, aby nedošlo po konečném rozhodnutí ke zbytečným prodlevám ve výstavbě.
„Smutné je, že ministerstva dopravy i životního prostředí změnila svá předchozí stanoviska a přestala severní variantu podporovat. Právě z obavy o oddálení stavby o několik let, je ochoten kraj znovu uvažovat o změně svého stanoviska, i když veškeré posudky hovoří pro variantu severní,“ uvedl Rabas.
„Děsí mě scénář, kdy jakmile se začne mluvit o problémech s vedením rychlostní komunikace R 35 na Pardubicku, začne se okamžitě zdůrazňovat potřebnost šesti pruhů na dálnici D 1. Stejně tak i skutečnost, že obě ministerstva (dopravy i životního prostředí - pozn. red.) se stejnými lidmi dokáží zcela obrátit svá předchozí ,konečná‘ stanoviska,“ konstatoval královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Nová varianta?
Jak dále podotkl, problémy s odkoupením čtyř kilometrů pozemků, které brání pokračování dálnice D 11 před Hradcem Králové, nejsou dosud vyřešeny.
„Aby došlo k vyvlastnění, nesouhlasím, neboť jsem velkým odpůrcem této formy odkupu. Jako rozumnější považuji vyhnout se majetkům paní Havránkové, která dotyčné pozemky vlastní. Na této variantě se již dokonce začalo pracovat,“ řekl Právu královéhradecký hejtman.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




