https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dopravci-odmitaji-vyssi-zvyseni-spotrebni-dane-z-nafty-nez-o-050-kc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dopravní noviny: Dopravci odmítají vyšší zvýšení spotřební daně z nafty než o 0,50 Kč

14.10.2003 | PRAHA | Dopravní noviny | lan |
Spotřební daň z nafty, dotační pravidla a vstup České republiky do Evropské unie - to byla některá z témat, jimiž se minulý týden zabývali členové Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska (ADSSF) na svém zasedání ve Svratce. V rámci bloku věnovaného dotačním pravidlům se zástupci členských firem asociace seznámili i se základními ukazateli přepravy osob jak v autobusové, tak v železniční dopravě.
 
Například v loňském roce dotace na přepravenou osobu v pravidelné autobusové dopravě činily 6,50 Kč, v železniční dopravě 21,10 Kč (při započtení dopravní cesty 53,30 Kč). Náklady na přepravenou osobu v pravidelné autobusové dopravě dosáhly 18,40 Kč, v železniční 87,40 Kč (s dopravní cestou 122,40 Kč). Autobusy však loni ces-tovalo 426,6 miliónů, zatímco vlaky jen 175 miliónů osob. Dotace na osobokilometr v autobusové dopravě činila 0,44 Kč, v železniční 0,56 Kč (s dopravní cestou 1,42 Kč). Prezident asociace Jaroslav Hanák zrekapituloval postup dopravců od okamžiku, kdy se dozvěděli o poslaneckém návrhu na zvýšení spotřební daně z nafty. Poté, co premiér Vladimír Špidla odmítl jednat o této problematice s představiteli Sdružení ČESMAD Bohemia, požádal jej Jaroslav Hanák o schůzku jako prezident Svazu dopravy ČR - jednání by se mělo uskutečnit v termínu od 26. října do 2. listopadu a mělo by se soustředit na dopady reformy veřejných financí na silniční dopravu, dále na problematiku dopravní obslužnosti, nedávnou zprávu Evropské komise o situaci v silniční dopravě v ČR a nečinnost Policie ČR vůči zahraničním dopravcům. Dopravci se budou snažit změnit stávající situaci - prostřednictvím poslaneckého návrhu budou usilovat například o zvýšení spotřební daně z nafty pouze o 0,50 Kč, o snížení silniční daně o 60 procent pro ekologická vozidla či o zrušení zdražení ceny dálničních známek pro nákladní vozidla. K problematice mýtného Jaroslav Hanák uvedl, že Rakousko je na výběr, na rozdíl od Německa, dobře připraveno, a to i v oblasti spedice - 15 procent z částky se bude fakturovat výrobcům.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist