https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dotazeni-dalnice-d-11-do-hradce-je-obrovsky-ukol
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Dotažení dálnice D 11 do Hradce je obrovský úkol

2.1.2006 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo | Ludmila Žlábková |
Rozhovor s hejtmanem Královéhradeckého kraje, Pavlem Bradíkem.
 
* Konec roku je tradičně časem bilancování. Čím vás osobně rok 2005 potěšil?

V osobním životě mne potěšilo, že jsme já i moji blízcí prožili celý rok ve zdraví. Pokud se přesunu do roviny politické, těší mne, že se nám daří spolupráce s novým koaličním partnerem. Naopak radost nemám ze současného stavu politické kultury u nás. Politika velmi zhrubla a stala se skutečným kolbištěm, na kterém se úplně vytratil občan. Jde spíš o souboj kdo koho a dřív chytne pod krkem.

* Narážíte na situaci v kraji, nebo v celé republice?

Teď jsem zabrousil do politiky celostátní. Obecně se mi nelíbí, že média věnují ohromný prostor dění na centrální politické scéně a regiony jdou stranou. Přitom každodenního života občanů se dotýkají zejména záležitosti na regionální úrovni - občany bolí rozbité chodníky, vadí jim, když nesvítí veřejné osvětlení nebo jsou plné popelnice.

* Před několika dny byl zprůjezdněn další úsek dálnice D 11. To je důvod k radosti.

Dotažení dálnice D 11 až do Hradce Králové je obrovský úkol, který před námi stojí již několik let. Někteří kritici se vyjádřili, že jsme střihali pásku úseku vedoucího odnikud nikam. Pro mne je ale těchto 18 kilometrů signálem, že se na dálnici pracuje a termín dokončení na konci roku 2006 je reálný. Dálnice má podle mého mínění pozitivní vliv na rozvoj a prosperitu kraje a co je nejdůležitější, uchrání životy občanů. Vždyť na silnici I/11 od hranic kraje ke krajskému městu se ročně stane až 600 dopravních nehod, při nichž zahyne deset až dvanáct osob. Jen pro srovnání, ročně v kraji zemře na silnicích asi 33 lidí, tedy na tomto krátkém úseku to je celá třetina.

* Dálnice příští rok dorazí ke Hradci Králové a co dál?

To je náš největší úkol v oblasti dopravy - pokračovat ve výstavbě dálnice k polským hranicím.

* Do nového roku kraj poprvé vstupuje se schodkovým rozpočtem. Proč?

Peníze jsou dnes nesmírně levné a nabídky komerčních bank natolik lukrativní, že je velmi výhodné si za těchto podmínek půjčit. Tyto peníze však v žádném případě nebudou určeny na provoz úřadu, neprojíme je ani se nezvýší platy úředníků. Peníze hodláme využít zejména na spolufinancování evropských projektů. Z tohoto důvodu zastupitelstvo podle mne moudře rozhodlo o úvěru až do výše jedné miliardy, přičemž v roce 2006 budeme čerpat 300 miliónů.

* Na jaké projekty bude kraj žádat peníze z evropských zdrojů?

Hodláme připravit projekty z různých oblastí. Samozřejmě velká část půjde do infrastruktury, protože stále platí, že sebekrásnější památky návštěvníky nepřivedou, když k nim nevede cesta. Kvalitní infrastruktura souvisí i s přílivem investorů. Mám proto radost, že se například v Kvasinách na Rychnovsku realizuje obrovská investiční akce, která vytvoří 2,5 tisíce pracovních míst. Evropské peníze bychom rádi využili i k záchraně památek. Máme množství památek na pokraji životnosti. Za všechny bych jmenoval Kuks. Tento evropský unikát si záchranu jednoznačně zaslouží.
reklama

 
Ludmila Žlábková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist