https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dubsti-zadaji-rychle-reseni-stavu-na-e-55
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Dubští žádají rychlé řešení stavu na E 55

7.3.2005 | DUBÍ | Právo | Monika Doulíková |
Petici Ne dalším průtahům stavby dálnice D 8, Ne výstavbě tunelu Kubačka je možné podepsat na obecních úřadech a informačních centrech měst a obcí v Ústeckém kraji. Zatím se setkává s velkým ohlasem. S jedním z největších v Dubí, jehož se situace na silnici E 55 bytostně týká.
 
„Jen v Dubí máme již na 700 podpisů, a to je ještě spousta petičních archů v obchodech a mezi lidmi. Podepisovat se bude až do 7. března, petice bude předložena krajským zastupitelům na jednání 9. března,“ řekla Právu starostka Dubí Ilona Smítková (nez.).

Petici pro urychlenou výstavbu dálnice D 8 a proti výstavbě tunelu Kubačka podepsala také většina studentů a pedagogů Gymnázia J. Á. Komenského v Dubí. „Ano, podepsal jsem tuto petici. Sám bydlím v Dubí a znám ze zkušenosti, jak to tu vypadá s kamióny, že je to dost nebezpečné. Hluk je strašný. Je to hlavně pro lidi. Lidé jsou důležitější než pár žab,“ řekl Právu osmnáctiletý student Stanislav Dvořák z Dubí.

Neustálá hrozba

Sám přiznal, že si již zvykl přecházet vozovky se zvýšenou opatrností. Minulý týden zde málem došlo k tragédii, když řidiči kamiónu jedoucímu z hraničního přechodu Cínovec selhaly brzdy a smetl popelářský vůz se třemi pracovníky.

„Naštěstí byli všichni kabině a ne vzadu na stupačkách, jinak by byli mrtví. Takhle přežili,“ konstatoval dubský místostarosta Jan Dráždil (SOS).

„Vedení Dubí už má současné dopravní situace dost. V lednu 2004 projelo Dubím 29 tisíc kamiónů za měsíc, letos v lednu to bylo již 48 tisíc kamiónů a jejich počet stále stoupá,“ řekl Dráždil.

Ostrý protest

Proto starostka spolu s oběma místostarosty vydala prohlášení, ve kterém se mimo jiné píše:
„Protestujeme proti dalším průtahům dostavby dálnice D 8. Požadujeme urychlené řešení dopravní situace na komunikaci E 55 v Dubí. Neúměrné navyšování kamiónové dopravy zatěžuje naše město. Žádáme okamžitě zavedení přepravy ROLA, požadujeme preferenci kontejnerové přepravy zboží, rozmělnění dopravy na ostatní hraniční přechody, trvalé měření rychlosti ve městě a vážení vozidel. Vyzýváme všechny dotčené orgány, aby prosazovaly dodržování lidských práv a svobod našich občanů.“

Podle starostky Smítkové by se ROLA dopravcům vyplatila, pokud by vedla napříč celou republikou. „Hodně by nám to pomohlo, protože by to rozmělnilo dopravu. Měli jsme požadavek, aby se zvážila oprava komunikace na hraniční přechod Hora Sv. Šebestiána, kde je omezený průjezd do 3,5 tuny, aby se i tam umožnil průjezd těžších vozů. Proto chceme, aby se tím někdo zabýval, protože i pokud to dopadne s dálnicí D 8 dobře, pořád jsou to čtyři roky a my v tom zde musíme žít. Máme toho již plné zuby,“ dodala Smítková.

„Kontejnerová doprava je ve světě běžná. Na hranicích se naloží náklad na vlak a pak se vyzvedne v cílové stanici,“ dodal Dráždil. Proti stávajícímu stavu se Dubští podle něho nemohou nijak bránit.

„Je to mezinárodní komunikace. Kdyby došlo k nějaké občanské neposlušnosti a lidé zablokovali silnici, hrozí každému z nich desetitisícové pokuty a nám jako městu pokuty za náhradu škod od dopravců. Musíme lidem vysvětlovat, že my nemáme tu moc dát přes komunikace závoru a prostě ji uzavřít,“ konstatovala starostka.
reklama

 
Monika Doulíková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist