https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/dva-kraje-nemaji-jediny-kilometr-dalnice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Dva kraje nemají jediný kilometr dálnice

22.4.2003 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo | Vladimír Fořt |
V době, kdy je Česká republika nakročena ke vstupu do Evropské unie, pokládá Sdružení pro výstavbu dálnice D11 za alarmující, že Královéhradecký a Pardubický kraj nemají ve své silniční síti ani jeden kilometr dálnice. Dálnice D11, která má být páteří dopravního systému severovýchodních Čech, bude zároveň spojovat republiku s Polskem, tradičním partnerem, který společně s námi v roce 2004 přistupuje do Evropské unie. Sdružení pro výstavbu dálnice D11 usiluje o urychlení výstavby pokračování dálnice D11 od Poděbrad k Hradci Králové a dále na hraniční přechod Královec, kde by se dálnice měla napojit na polskou dálnici A3.
 
Dva kraje nemají jediný kilometr dálnice

Cesta nebožtíků

Výstavba dálnice D11 je podle většiny studií podmínkou dalšího ekonomického rozvoje v Královéhradeckém kraji. Její výstavba by současně snížila počty dopravních nehod, při kterých nyní mezi Hradcem Králové a Poděbrady umírá každý týden jeden člověk a silnice si vysloužila přízvisko cesta smrti. Dalším argumentem pro výstavbu dálnice je zkrácení doby cestování mezi východem Čech a Prahou.Sdružení proto chce podpořit a urychlit proces výstavby dálnice D11. Samolepkou, která zobrazuje souhlas s dálnicí, zahajuje informační kampaň, doplněnou inzeráty v denním tisku a regionálním rádiu.

Obstrukce aktivistů

"Hlavním smyslem kampaně je připomenutí funkce sdružení, jež si při vzniku vzalo za svůj hlavní cíl prosazení výstavby dálnice D11 v návaznosti na dálnici A3 (Polsko) přes hraniční přechod Královec-Lubawka v souvislosti dopravních sítí EU. Současně veřejnosti nabídnout maximální zprůhlednění celého procesu výstavby, od vládního prohlášení, přes územní řízení se všemi obstrukcemi ekologických aktivistů, nedůsledností a chybami státních úředníků, až po samotné stavební práce.

Dalším problémem, na který chce upozorňovat, je řešení mezivládních dohod s Polskem o propojení dálnic D11 a A3 včetně dálničního hraničního přechodu," řekl Právu Petr Vinklář z hradecké společnosti M.C.O.M, která je členem sdružení.

To vzniklo na podzim roku 1999 v Trutnově jako nevládní zájmová organizace fyzických a právnických osob, zabývající se řešením dopravní situace na území okresů Hradec Králové, Náchod, Nymburk, Pardubice a Trutnov. Nyní ve sdružení figuruje více než třicet členů, například města Trutnov, Hradec Králové či průmyslové podniky. Členy sdružení jsou i fyzické osoby, senátoři, poslanci nebo státní úředníci.
reklama

 
Vladimír Fořt

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist