MF Dnes: Ekologové chtěli diskutovat o jezech na Labi, dorazili ale jen Němci
12.8.2005 | MF Dnes | Petr Soukal |
Dialogu na lodi, včerejší diskusní plavbě na gumových člunech po Labi, ještě pár desítek minut před vyplutím hrozilo, že bude jen monologem.
Zatímco členové různých ekologických společností z Česka a Saska, vesměs odpůrci stavby jezů na Labi, připravovali lodě k plavbě z Ústí do Drážďan, jejich oponenty nebylo vidět.
Těsně před vyplutím se přeci jen objevili a výměna názorů s početní převahou odpůrců jezů začala už na labském břehu.
„Chceme zachovat Labe jako volně tekoucí řeku,“ hovořil za odpůrce jezů Enst Paul Dörfler z německého spolku pro ochranu přírody a životního prostředí. „Labe je posledním velkým tokem ve střední Evropě, který má přírodní charakter,“ popisoval řeku od Ústí směrem do Německa. Podle Dörflera minula doba přepravy velkých objemů prostřednictvím lodní dopravy. Struktura výrobců se změnila a lodě jim už nevyhovují, měla by je nahradit železnice. Popřel také zprávy o tom, že německá strana chystá investice do splavnění Labe.
„O celoroční sjízdnost Labe usilujeme od roku 1992, lodní doprava je levná a ekologická,“ hájil zájmy rejdařů Fritz Heinrich ze společnosti Přístavy a doprava Sasko.
Stručný byl Ulrich Finke z Úřadu lodní dopravy v Drážďanech. „Pokud se to neprojeví na německé straně, ať si Češi stavějí, co chtějí,“ poznamenal ke zvažovanému jezu v Děčíně. Před vyplutím zněla skoro jenom němčina, česky mluvící oponenti z ministerstva dopravy a zástupci rejdařů, které pořádající ekologické sdružení Arnika rovněž pozvalo, včera chyběli.
reklama
Těsně před vyplutím se přeci jen objevili a výměna názorů s početní převahou odpůrců jezů začala už na labském břehu.
„Chceme zachovat Labe jako volně tekoucí řeku,“ hovořil za odpůrce jezů Enst Paul Dörfler z německého spolku pro ochranu přírody a životního prostředí. „Labe je posledním velkým tokem ve střední Evropě, který má přírodní charakter,“ popisoval řeku od Ústí směrem do Německa. Podle Dörflera minula doba přepravy velkých objemů prostřednictvím lodní dopravy. Struktura výrobců se změnila a lodě jim už nevyhovují, měla by je nahradit železnice. Popřel také zprávy o tom, že německá strana chystá investice do splavnění Labe.
„O celoroční sjízdnost Labe usilujeme od roku 1992, lodní doprava je levná a ekologická,“ hájil zájmy rejdařů Fritz Heinrich ze společnosti Přístavy a doprava Sasko.
Stručný byl Ulrich Finke z Úřadu lodní dopravy v Drážďanech. „Pokud se to neprojeví na německé straně, ať si Češi stavějí, co chtějí,“ poznamenal ke zvažovanému jezu v Děčíně. Před vyplutím zněla skoro jenom němčina, česky mluvící oponenti z ministerstva dopravy a zástupci rejdařů, které pořádající ekologické sdružení Arnika rovněž pozvalo, včera chyběli.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




