https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/ekologove-uzavreli-pakt-s-intercorou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Ekologové uzavřeli pakt s InterCorou

16.10.2008 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Děti Země už nebudou bránit výstavbě obchodního centra v Plzni u Prazdroje, mají ale řadu podmínek.
 
Válka mezi ekology a investorem kontroverzního projektu obchodního centra Hornbach v Plzni u Prazdroje skončila.

Děti Země a společnost InterCora uzavřely pakt o neútočení.

Firma se zavázala k vybudování několika ekologických staveb, které mají zmírnit dopady provozu areálu na životní prostředí v dotčené části centra Plzně – především jde o třetí jízdní pruh v rušné ulici U Prazdroje, vyhrazený výlučně městské hromadné dopravě, což by byl v rámci města revoluční počin. Investor také provede některá protihluková opatření.

Děti Země na oplátku nebudou právně napadat správní rozhodnutí související s výstavbou komplexu.
„Uzavřená smlouva řeší hlavní problémy záměru, tedy především zvýšení počtu aut a s tím související nárůst hluku,“ sdělil Martin Hyťha z plzeňských Dětí Země. Smlouva dává investorovi nůž na krk – pokud podmínky nesplní, měl by od záměru upustit. „To, na čem jsme se dohodli, je reálné a hodláme to splnit,“ řekl Právu Ivan Hlaváček, jednatel firmy InterCora. „Do konce roku chceme získat stavební povolení, počátkem roku začít stavět a na příští Vánoce otevírat, a to včetně všech doprovodných staveb,“ dodal.
Podle Ondřeje Vohradského z městské Správy veřejného statku by třetí pruh ve směru na Doubravku mohl vzniknout zúžením středového pásu zeleně, v opačném směru do centra by vedl po pravé straně.
„Technicky je to reálné,“ sdělil Vohradský.

Vytvoření zvláštního pruhu pro MHD požadovaly i Plzeňské městské dopravní podniky.

„Máme obavy, že se po otevření centra zhorší průjezd pro naše vozy, nárazově máme problémy už nyní,“ sdělil generální ředitel dopravního podniku Michal Kraus.

Proti není správce zmíněné komunikace, Ředitelství silnic a dálnic, ani policie – ta ale doporučuje, aby byl případný třetí pruh otevřený pro veškerou dopravu. „To bychom brali jako porušení smlouvy,“ upozornil Hyťha.

Více než dvouhektarový komplex má vyrůst na místě již zbořeného nákladního nádraží. Provoz na komunikaci, po níž už teď jezdí 50 tisíc aut denně, stoupne o sedm procent.

Hlukové normy jsou překračovány už nyní. „Jak bude hluk snížen, je věcí investora. Může jít třeba o omezení rychlosti nebo instalaci nízkohlučného povrchu vozovky,“ uzavřel Hyťha.

***

To, na čem jsme se dohodli, je reálné a hodláme to splnit. Ivan Hlaváček, jednatel firmy InterCora

reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist