MF Dnes: Expert : Odpor lidí může zvrátit projekt silnice napříč Plzní
8.4.2005 | PLZEŇ | MF Dnes | (ned) |
Projekt plánované široké silnice přes Plzeň podél Klatovské třídy může zkrachovat kvůli značném odporu veřejnosti. Při včerejší dopravní konferenci v Plzni to přiznal Luděk Sosna z firmy SUDOP.
Společnost SUDOP připravila studii rozvoje silniční sítě po dostavění dálničního obchvatu Plzně.
Autoři studie tvrdí, že v Plzni je zapotřebí přednostně budovat magistrálu mezi Jižním a Severním předměstím souběžně s Klatovskou třídou. To je projekt, který prosazují někteří představitelé magistrátu.
Závěry studie však narazily na tvrdý odpor zastánců stavby západního silničního okruhu. Ten má Jižní a Severní předměstí spojit kolem Radčic a Křimic. Ti projekt silnice přes Plzeň nejvíc kritizují kvůli demolicím desítek domů nebo zásahu do Lochotínského parku. Občanská sdružení už sbírají podpisy pod protestní petice.
Luděk Sosna připomněl, že podle závěrů studie vychází nejlépe právě silnice napříč Plzní. „Jeví se jako velmi výhodná pro Plzeň. Velmi pozitivní přitom je zklidnění Klatovské třídy,“ uvedl Sosna. Zároveň však připustil, že výstavba silnice centrem města může být krajně obtížná, protože vyvolá negativní reakce veřejnosti.
„Zasahuje do cenných ploch. Je velmi problematická z hlediska prosaditelnosti. To může mít na scénář výrazný vliv, může ho to i zvrátit,“ připustil Sosna.
Zastánce stavby západního okruhu Plzně Pavel Stelzer okamžitě projekt silnice přes Plzeň zpochybnil. „Je vždy nejsnazší spojit dva body přímkou. Ale to je jediné, co je na tom pozitivní. Tu přímku totiž většina obyvatel nechce,“ reagoval někdejší krajský radní pro dopravu Pavel Stelzer. Ten zdůraznil, že silnice přes Plzeň má mít charakter široké magistrály. „Má mít čtyři až devět pruhů. Narvat do města dálnici je trestuhodné. I kvůli tomu se obyvatelé staví na odpor,“ prohlásil Pavel Stelzer.
Proto, aby dostala přednost stavba západního okruhu mluví skutečnost, že poslanci už na letošní rok schválili Státnímu fondu dopravní infrastruktury několik milionů korun na přípravu stavby. „Hrozí, že jakmile nyní začneme lavírovat, zástupci fondu řeknou, že nevíme co chceme a státní peníze nakonec odtečou jinam,“ upozornil Stelzer.
reklama
Autoři studie tvrdí, že v Plzni je zapotřebí přednostně budovat magistrálu mezi Jižním a Severním předměstím souběžně s Klatovskou třídou. To je projekt, který prosazují někteří představitelé magistrátu.
Závěry studie však narazily na tvrdý odpor zastánců stavby západního silničního okruhu. Ten má Jižní a Severní předměstí spojit kolem Radčic a Křimic. Ti projekt silnice přes Plzeň nejvíc kritizují kvůli demolicím desítek domů nebo zásahu do Lochotínského parku. Občanská sdružení už sbírají podpisy pod protestní petice.
Luděk Sosna připomněl, že podle závěrů studie vychází nejlépe právě silnice napříč Plzní. „Jeví se jako velmi výhodná pro Plzeň. Velmi pozitivní přitom je zklidnění Klatovské třídy,“ uvedl Sosna. Zároveň však připustil, že výstavba silnice centrem města může být krajně obtížná, protože vyvolá negativní reakce veřejnosti.
„Zasahuje do cenných ploch. Je velmi problematická z hlediska prosaditelnosti. To může mít na scénář výrazný vliv, může ho to i zvrátit,“ připustil Sosna.
Zastánce stavby západního okruhu Plzně Pavel Stelzer okamžitě projekt silnice přes Plzeň zpochybnil. „Je vždy nejsnazší spojit dva body přímkou. Ale to je jediné, co je na tom pozitivní. Tu přímku totiž většina obyvatel nechce,“ reagoval někdejší krajský radní pro dopravu Pavel Stelzer. Ten zdůraznil, že silnice přes Plzeň má mít charakter široké magistrály. „Má mít čtyři až devět pruhů. Narvat do města dálnici je trestuhodné. I kvůli tomu se obyvatelé staví na odpor,“ prohlásil Pavel Stelzer.
Proto, aby dostala přednost stavba západního okruhu mluví skutečnost, že poslanci už na letošní rok schválili Státnímu fondu dopravní infrastruktury několik milionů korun na přípravu stavby. „Hrozí, že jakmile nyní začneme lavírovat, zástupci fondu řeknou, že nevíme co chceme a státní peníze nakonec odtečou jinam,“ upozornil Stelzer.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




