https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/hejtman-jiri-sulc-vlaky-s-kamiony-mely-dal-jezdit
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Hejtman Jiří Šulc: Vlaky s kamiony měly dál jezdit

4.2.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes | Milan K. Osvaag |
Zatímco se obyvatelé Lovosic a Bíliny obávají, co se stane, až přes jejich města kvůli plánované uzavírce silnice E55 budou jezdit kamiony k hranicím, lidé z obcí, kterými mezinárodní silnice vede, se těší na rok klidu.
 
Asi je ale příliš nepotěší poslední krok hejtmana Jiřího Šulce. Včera totiž odeslal dopis ministru dopravy, v němž žádá, aby rok trvající opravy mostu u Velvět provedly stavební firmy za provozu a kamiony tak mohly jezdit dál po E55 bez omezení. I on je ale pro obnovení přepravy kamionů po železnici.

* Může se vůbec zrušená přeprava kamionů po železnici vrátit?

Měla by dál jezdit, protože odlehčovala přetíženým silnicím. Přestala kvůli nedostatku peněz na české straně. Pokud má znovu jezdit, musí ji ale zaplatit ministerstvo dopravy. Určitě ne kraj nebo obce. A je to právě ministerstvo dopravy, kdo chce na řadu měsíců zavřít E55.

* Jak ale zařídit, aby vlakem někdo jezdil?

Nevím. Vlaky přestaly jezdit i proto, že neměly koho vozit. Neumím si představit, jaký najít třeba i legislativní nástroj, který by řidiče přiměl vlakem jezdit. Asi by bylo reálné na vlaky poslat nebezpečné náklady. Jak přimět ostatní dopravce, nevím.

* A jak tedy zabránit stovkám kamionů, aby zaplavily Bílinu a Lovosice?

Je tu jedna možnost a pak bychom se o požadavku starostů obnovit RoLu za stovky milionů, kvůli uzavírce E55, ani nemuseli bavit. Právě podepisuji dopis pro ministerstvo vnitra. Žádám v něm, aby opravy mostu, které u Velvět na jaře začnou, probíhaly za provozu.

* Ale pak se budou tisíce kamionů dál valit přes obce na E55.

Ale na této trase jsme se již začali starat o to, aby byla bezpečnější.

* Jak ale chcete docílit toho, aby se silnice neuzavřela?

Stejně jako v Litoměřicích, kde se také opravovalo za částečného provozu. Je potřeba udělat taková opatření, aby most ještě pět šest let fungoval. Chci domluvit uzavírky například na několik sobot a nedělí, kdy bude možné udělat takové technické zásahy, že most vydrží do dostavby dálnice D8. Myslím, že tahle cesta je mnohem jednodušší a nakonec i levnější. Nešťastné mi ale připadá, že tohle všechno musíme řešit až teď, na poslední chvíli. O plánech na úplné uzavření E55 jsme totiž dlouho nic nevěděli.
reklama

 
Milan K. Osvaag

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist