Právo: Hradecko protne dopravní koridor
12.10.2004 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo
Jeho součástí mají být dálnice, vysokorychlostní železniční tratě i vodní cesta. Vypracování dopravní studie trasy středoevropského dopravního koridoru vedoucího ze severu Evropy od Baltského moře do oblasti Středozemí bylo tématem jednání, které se konalo v minulém týdnu v polském Štětíně.
Za Královéhradecký kraj byl přítomen náměstek hejtmana Jaroslav Vácha (US-DEU). Dalšími účastníky byli zástupci švédského regionu Skane a Západopomořanského, Lubušského a Dolnoslezského vojvodství. Na jednání tentokrát chyběla slovenská reprezentace, zástupci našeho kraje však slíbili informace Slovákům zprostředkovat.
Náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy v kraji J. Vácha dále uvedl, že myšlenka koridoru Sever-Jih vznikla ve skupině zástupců regionálních samospráv Polska, České republiky a Švédska. Jedná se o koridor, který by procházel střední Evropou od severu k jihu. Na severu by se přiblížil Baltskému moři, ve středu by mimo jiné procházel oblastí Hradce Králové, na jihu by končil na Jadranském pobřeží.
Řídící výbor projednával především problematiku územně plánovacích a strategických dokumentů dotýkajících se všech druhů dopravy v dotčeném území koridoru. Cílem je dospět k vypracování studie, která prověří podmínky vzniku multimodálního dopravního koridoru Sever-Jih, jeho vazby v rámci evropské dopravní sítě a vliv na dopravní sítě jednotlivých zúčastněných zemí. Bezprostředním cílem je prosadit myšlenku koridoru tak, aby se stala součástí dopravních koncepcí zúčastněných zemí a následně pronikla do celé evropské dopravní strategie.
Nové pracovní příležitosti
"Součástí koridoru by měly být dálnice D 11 a D 1, některé vysokorychlostní železniční tratě, z vodních cest pak spojení Dunaj-Odra-Labe," upřesnil pro Právo náměstek Vácha po dotazu, jak se koridor konkrétně dotkne Česka, respektive Královéhradeckého kraje.
Uskutečnění myšlenky evropského koridoru Sever-Jih by mohlo dále podle Jaroslava Váchy přinést nové pracovní příležitosti, přispět ke zvýšení cestovního ruchu, obohatit nynější podnikatelské prostředí o nabídku lepšího odbytu zboží a služeb a v neposlední řadě by se mohla zvýšit daňová výtěžnost regionu.
reklama
Náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy v kraji J. Vácha dále uvedl, že myšlenka koridoru Sever-Jih vznikla ve skupině zástupců regionálních samospráv Polska, České republiky a Švédska. Jedná se o koridor, který by procházel střední Evropou od severu k jihu. Na severu by se přiblížil Baltskému moři, ve středu by mimo jiné procházel oblastí Hradce Králové, na jihu by končil na Jadranském pobřeží.
Řídící výbor projednával především problematiku územně plánovacích a strategických dokumentů dotýkajících se všech druhů dopravy v dotčeném území koridoru. Cílem je dospět k vypracování studie, která prověří podmínky vzniku multimodálního dopravního koridoru Sever-Jih, jeho vazby v rámci evropské dopravní sítě a vliv na dopravní sítě jednotlivých zúčastněných zemí. Bezprostředním cílem je prosadit myšlenku koridoru tak, aby se stala součástí dopravních koncepcí zúčastněných zemí a následně pronikla do celé evropské dopravní strategie.
Nové pracovní příležitosti
"Součástí koridoru by měly být dálnice D 11 a D 1, některé vysokorychlostní železniční tratě, z vodních cest pak spojení Dunaj-Odra-Labe," upřesnil pro Právo náměstek Vácha po dotazu, jak se koridor konkrétně dotkne Česka, respektive Královéhradeckého kraje.
Uskutečnění myšlenky evropského koridoru Sever-Jih by mohlo dále podle Jaroslava Váchy přinést nové pracovní příležitosti, přispět ke zvýšení cestovního ruchu, obohatit nynější podnikatelské prostředí o nabídku lepšího odbytu zboží a služeb a v neposlední řadě by se mohla zvýšit daňová výtěžnost regionu.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk