Právo: Hyundai spojí se světem obří křižovatka
18.12.2008 | NOŠOVICE | Právo | Anna Bortlíčková |
Průmyslovou zónu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku napojí na rychlostní komunikaci R 48 obří mimoúrovňová křižovatka za zhruba 400 miliónů korun.
Zatím je zóna napojena pouze od obce Dobrá, ve špičkách se už nyní tvoří kolony.
Lidé bydlící poblíž zamýšlené mimoúrovňové křižovatky se ale obávají zhoršení životních podmínek, hlavně zvýšení hluku, ekologové zase realizaci stavby podmiňují zajištěním průchodnosti biokoridoru zejména pro vysokou zvěř. Zaznělo to na veřejném projednání vlivu záměru na životní prostředí v pondělí podvečer v Nošovicích.
„Blízkost železniční trati neumožňuje řešení ve více variantách. Nejvhodnějším místem je roh, který tvoří Žermanický přivaděč a rychlostní komunikace. Toto řešení je jediné možné,“ uvedl projektant Vladimír Píša z firmy Transconsult. Podle zpracovatele posudku k dokumentaci o vlivu záměru na životní prostředí Vladimíra Ludvíka je z hlediska EIA věnována záměru nadstandardní pozornost. Proces tak trvá už rok a tři čtvrtě. „Výsledkem je, že jsme k posudku nedostali žádné negativní vyjádření ze strany orgánů státní správy, což je do určité míry výjimečné,“ řekl.
„Nemáme žádné připomínky,“ řekl starosta Nošovic Miroslav Kačmarčík (NK). „Uvědomuji si, jak je ta stavba důležitá. Nedovedu si představit, kudy by do zóny jezdili, až automobilka bude vyrábět 300 tisíc aut,“ dodal.
Ministerstvo životního prostředí vydá k záměru stanovisko do třiceti dnů od uplynutí lhůty pro vyjádření k posudku dokumentace EIA.
***
Z hlediska EIA je záměru věnována nadstandardní pozornost. Vladimír Ludvík, zpracovatel posudku
reklama
Lidé bydlící poblíž zamýšlené mimoúrovňové křižovatky se ale obávají zhoršení životních podmínek, hlavně zvýšení hluku, ekologové zase realizaci stavby podmiňují zajištěním průchodnosti biokoridoru zejména pro vysokou zvěř. Zaznělo to na veřejném projednání vlivu záměru na životní prostředí v pondělí podvečer v Nošovicích.
„Blízkost železniční trati neumožňuje řešení ve více variantách. Nejvhodnějším místem je roh, který tvoří Žermanický přivaděč a rychlostní komunikace. Toto řešení je jediné možné,“ uvedl projektant Vladimír Píša z firmy Transconsult. Podle zpracovatele posudku k dokumentaci o vlivu záměru na životní prostředí Vladimíra Ludvíka je z hlediska EIA věnována záměru nadstandardní pozornost. Proces tak trvá už rok a tři čtvrtě. „Výsledkem je, že jsme k posudku nedostali žádné negativní vyjádření ze strany orgánů státní správy, což je do určité míry výjimečné,“ řekl.
„Nemáme žádné připomínky,“ řekl starosta Nošovic Miroslav Kačmarčík (NK). „Uvědomuji si, jak je ta stavba důležitá. Nedovedu si představit, kudy by do zóny jezdili, až automobilka bude vyrábět 300 tisíc aut,“ dodal.
Ministerstvo životního prostředí vydá k záměru stanovisko do třiceti dnů od uplynutí lhůty pro vyjádření k posudku dokumentace EIA.
***
Z hlediska EIA je záměru věnována nadstandardní pozornost. Vladimír Ludvík, zpracovatel posudku
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




