Ižurnál: Lidí jezdících do práce na kole je stále více. Šetří benzín i čas v zácpách
28.5.2012 | PRAHA | Ižurnál | Pavel Pavlas, Lucie Maňourová |
Stále více lidí jezdí do práce na kole, prokazatelně se zvyšuje například počet cyklistů jezdících za prací nebo do školy ze středních Čech do Prahy. Vyplývá to z dopravních statistik i z údajů automatických sčítačů na některých cyklostezkách na okraji hlavního města.
Jedním z cyklistů, který dojíždí téměř denně na kole do práce, je šestapadesátiletý Antonín Zlínský z Hlavence u Prahy.
„Cestu do práce mám stejnou – jedu přes Starou Boleslav, Brandýs nad Labem. Snažím se vyhnout hlavní cestě, a proto volím malé vesnice, jako je Brázdim, Veleň,“ popisuje.
Pan Zlínský nechce jezdit do práce autem a hromadná doprava z Hlavence není optimální. A druhý důvod: „Je to pro mě způsob, jak se udržovat v kondici.“
Podle Jana Krčmáře z iniciativy Auto*Mat, která se stará o šetrnější způsob dopravy, se počet cyklistů dojíždějících ze středních Čech do Prahy drasticky zvyšuje.
„Zjistili jsme, že například loni v prvním květnovém týdnu byl počet cyklistů na Povltavské ulici 268, letos už je to 456. To samé v Lahovičkách, tam to stouplo o víc než 100 procent,“ říká.
Hlavní příčinu vidí v cenách pohonných hmot, kolo je navíc čím dál populárnější.
Středočeský kraj chce v letošním a příštím roce postavit sedm nových cyklostezek v délce 35 kilometrů za 105 milionů korun.
reklama
„Cestu do práce mám stejnou – jedu přes Starou Boleslav, Brandýs nad Labem. Snažím se vyhnout hlavní cestě, a proto volím malé vesnice, jako je Brázdim, Veleň,“ popisuje.
Pan Zlínský nechce jezdit do práce autem a hromadná doprava z Hlavence není optimální. A druhý důvod: „Je to pro mě způsob, jak se udržovat v kondici.“
Podle Jana Krčmáře z iniciativy Auto*Mat, která se stará o šetrnější způsob dopravy, se počet cyklistů dojíždějících ze středních Čech do Prahy drasticky zvyšuje.
„Zjistili jsme, že například loni v prvním květnovém týdnu byl počet cyklistů na Povltavské ulici 268, letos už je to 456. To samé v Lahovičkách, tam to stouplo o víc než 100 procent,“ říká.
Hlavní příčinu vidí v cenách pohonných hmot, kolo je navíc čím dál populárnější.
Středočeský kraj chce v letošním a příštím roce postavit sedm nových cyklostezek v délce 35 kilometrů za 105 milionů korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
tak to má chlapec štreku - 28. 5. 2012 - fafnirdenně 40 ráno do práce,večer 40 z práce.Ten hlavenec totiž neleží u Prahy ,ale pěkný kus za Starou Boleslaví.A tak je to s informacemi u Auto*Matu se vším. |




