Ižurnál: Pardubice na den omezí auta v centru. Radnice chce zjistit, co se stane
5.1.2012 | PARDUBICE | Ižurnál | Drahomíra Bačkorová, Kristina Winklerová |
Pardubická radnice dnes ráno zahájí jednodenní experiment, v rámci kterého na hlavním průtahu městem uzavře jeden jízdní pruh pro auta a pustí do něj jen kola a městkou hromadnou dopravu.
Na obou stranách problémového úseku totiž končí cyklostezky a cyklisté mají dvě možnosti – buď z kola slezou a povedou ho po chodníku, nebo budou riskovat jízdu mezi auty.
„Jde jenom o to vyzkoušet, co se stane, když osobní automobily přesuneme pouze do jednoho pruhu, nic jiného,“ stručně shrnuje smysl testu náměstek primátorky Martin Bílek.
Radnice tak reaguje na situaci, kdy relativně hustá síť cyklostezek najednou v centru končí a nenavazuje. Mnozí ale tvrdí, že řešení neexistuje.
„Že to nepůjde, že se stanou zácpy, že bude veliký problém,“ dodává Bílek.
Město proto začalo spolupracovat s dopravní fakultou pardubické univerzity. Právě studenti dnes budou mít plné ruce práce přímo v terénu. Budou sčítat auta a měřit, kam až případné kolony dosáhnou.
Někteří řidiči se rozzlobili hned, jak se o chystané uzávěrce dozvěděli, a dali svou nevoli najevo na Facebooku:
„Pruh pro cyklisty? Ach bože. Třeba pro koně tam pruh udělat nechtějí?“
Městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa ale věří, že Pardubice mají šanci stát se městem cyklistů. Rozvoj cyklostezek ve městě podporuje i Evropská unie a to prostřednictvím programu Central Europe.
reklama
„Jde jenom o to vyzkoušet, co se stane, když osobní automobily přesuneme pouze do jednoho pruhu, nic jiného,“ stručně shrnuje smysl testu náměstek primátorky Martin Bílek.
Radnice tak reaguje na situaci, kdy relativně hustá síť cyklostezek najednou v centru končí a nenavazuje. Mnozí ale tvrdí, že řešení neexistuje.
„Že to nepůjde, že se stanou zácpy, že bude veliký problém,“ dodává Bílek.
Město proto začalo spolupracovat s dopravní fakultou pardubické univerzity. Právě studenti dnes budou mít plné ruce práce přímo v terénu. Budou sčítat auta a měřit, kam až případné kolony dosáhnou.
Někteří řidiči se rozzlobili hned, jak se o chystané uzávěrce dozvěděli, a dali svou nevoli najevo na Facebooku:
„Pruh pro cyklisty? Ach bože. Třeba pro koně tam pruh udělat nechtějí?“
Městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa ale věří, že Pardubice mají šanci stát se městem cyklistů. Rozvoj cyklostezek ve městě podporuje i Evropská unie a to prostřednictvím programu Central Europe.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




