Ižurnál: Poslanci rozhodnou, jestli billboardy zmizí jen z hlavních silnic, nebo úplně
4.5.2012 | PRAHA | Ižurnál | Martina Spěváčková, Martin Hromádka |
O omezení billboardů u silnic a dálnic budou dnes znovu rozhodovat poslanci. Vládní předlohu jim totiž vrátil Senát. Horní komora nesouhlasí s tím, aby poutače do pěti let zmizely i od silnic nižší třídy, jak to navrhuje ministerstvo dopravy.
Senátoři chtějí reklamy u silnic nižších tříd ponechat, aby obce nepřišly o příjmy z pronájmu a nenarušil se trh s reklamou.
Zastánci úplného zákazu naproti tomu argumentují bezpečností provozu. Ministr dopravy Pavel Dobeš nicméně tvrdí, že nemá problém ani se senátní verzí novely.
„Hlavní záměr dostat billboardové plochy od rychlostních komunikací, kde je rychlost vyšší než 80 kilometrů za hodinu, to se nám podařilo v obou dvou návrzích. Dokážeme se spokojit s tímto kompromisním řešením,“ řekl Dobeš.
Podle poslance ČSSD Josefa Smýkala jsou obě verze špatné, a proto nepodpoří ani jednu z nich.
„Je boj mezi určitými skupinami lidí, hrozí tu arbitráže, a kdyby přišlo ministerstvo s tím, že chce novelou zákona o pozemních komunikacích řešit samostatnou reklamu, mohli bychom se k tomu určitě vrátit koncepčně. Pravdou je, že je to boj dvou tří skupin, které v rámci veřejné reklamy dělají byznys,“ uvedl Smýkal.
reklama
Zastánci úplného zákazu naproti tomu argumentují bezpečností provozu. Ministr dopravy Pavel Dobeš nicméně tvrdí, že nemá problém ani se senátní verzí novely.
„Hlavní záměr dostat billboardové plochy od rychlostních komunikací, kde je rychlost vyšší než 80 kilometrů za hodinu, to se nám podařilo v obou dvou návrzích. Dokážeme se spokojit s tímto kompromisním řešením,“ řekl Dobeš.
Podle poslance ČSSD Josefa Smýkala jsou obě verze špatné, a proto nepodpoří ani jednu z nich.
„Je boj mezi určitými skupinami lidí, hrozí tu arbitráže, a kdyby přišlo ministerstvo s tím, že chce novelou zákona o pozemních komunikacích řešit samostatnou reklamu, mohli bychom se k tomu určitě vrátit koncepčně. Pravdou je, že je to boj dvou tří skupin, které v rámci veřejné reklamy dělají byznys,“ uvedl Smýkal.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




