Ižurnál: Regionální značku Železných hor ponesou zejména rukodělné výrobky
21.2.2012 | ŽELEZNÉ HORY | Ižurnál | Drahomíra Bačkorová, Marína Dvořáková |
Tradiční a regionální výrobci se v poslední době stále více prosazují. A přibývá těch, kteří mohou své výrobky nabízet pod regionální značkou. Dnes mezi nimi nově budou i nejlepší řemeslníci a živnostníci z Železných hor.
Zatím nejmenší region tak bude mít konečně svou značku. Zajímavé je, že mezi žadateli o tento certifikát byl neobvyklý počet těch, kteří nabízejí rukodělné výrobky.
Manažerka regionu Kateřina Korejtková říká, že největší poptávka je po produktech kovářů, tesařů či řezbářů, a dodává, že o značku usiluje 19 žadatelů a někteří jsou výjimeční nejen v tomto regionu.
Například paní Ludmila Sadílková ze Seče je jedinou autorkou takzvané bojanovské krajkové kresby. Výsledkem je vždy neopakovatelný originál obrázku, který připomíná krajku.
Kromě rukodělných výrobků usilují o regionální značku i potraviny – tradiční medovina a med a dokonce i místní brambory.
„Přijdeme přímo na místní farmu k místnímu zemědělci, a tam uvidíme, že ta brambora, co nám dává k ochutnání, je jeho,“ vysvětluje Kateřina Korejtková, jak komise pozná, že jde skutečně o železnohorské brambory.
Úspěšní uchazeči, které dnes komise vybere, mohou na své výrobky umístit logo Železných hor.
„Logo znázorňuje výra, který je na Železných horách doma,“ popisuje značku Kateřina Korejtková. Místní výrovi říkají železnohoráček.
reklama
Manažerka regionu Kateřina Korejtková říká, že největší poptávka je po produktech kovářů, tesařů či řezbářů, a dodává, že o značku usiluje 19 žadatelů a někteří jsou výjimeční nejen v tomto regionu.
Například paní Ludmila Sadílková ze Seče je jedinou autorkou takzvané bojanovské krajkové kresby. Výsledkem je vždy neopakovatelný originál obrázku, který připomíná krajku.
Kromě rukodělných výrobků usilují o regionální značku i potraviny – tradiční medovina a med a dokonce i místní brambory.
„Přijdeme přímo na místní farmu k místnímu zemědělci, a tam uvidíme, že ta brambora, co nám dává k ochutnání, je jeho,“ vysvětluje Kateřina Korejtková, jak komise pozná, že jde skutečně o železnohorské brambory.
Úspěšní uchazeči, které dnes komise vybere, mohou na své výrobky umístit logo Železných hor.
„Logo znázorňuje výra, který je na Železných horách doma,“ popisuje značku Kateřina Korejtková. Místní výrovi říkají železnohoráček.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




