https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/izurnal-rok-po-otevreni-prazskeho-okruhu-chystaji-obyvatele-sporilova-blokadu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ižurnál: Rok po otevření Pražského okruhu chystají obyvatelé Spořilova blokádu

20.9.2011 | PRAHA | Ižurnál | Eva Kézrová, Petr Sehnoutka, Kristina Winklerová |
Přesně před rokem byla zprovozněna jihozápadní část Pražského okruhu, která dostala kamiony z metropole. Pouhých 23 kilometrů, které propojily brněnskou dálnici D1 a plzeňskou D5, předčilo očekávání a doprava v Praze se zklidnila. Obyvatelé Spořilova ovšem trpí zhoršeným ovzduším.
 
Denně tudy jezdí na 120 tisíc aut, především kamionů, které tak už nekomplikují dopravu v metropoli.

„Z centra města odvedl tranzitní nákladní dopravu, komunikace na vnitřním městském okruhu začaly sloužit svému účelu a stáhla se na něj doprava, která dříve jezdila po nevyhovujících komunikacích podél Jižní spojky,“ popisuje úspěchy Tomáš Mrázek z Pražské technické správy komunikací.

Jižní spojka se podle něj díky vypnutí semaforu ve spodní části vrátila ke svému původnímu účelu. Sice po ní jezdí denně dokonce o 22 tisíc aut více než před rokem, jsou ale osobní, takže je provoz plynulejší.

„O něco lépe se mi jezdí,“ souhlasí jeden z řidičů. „Určitě lépe. Když jsem jezdil po Jižní spojce, tak jak tam jezdily kamiony, tak to byl masakr. Raději jsme ráno jezdili o něco dřív,“ dodává další.

Jenže ne všichni jsou spokojeni. Jihozápadní část Pražského okruhu je stále ještě ve zkušebním provozu. Některé technické problémy se totiž nepodařilo vyřešit ani po roce.

„Předpokládáme, že ukončíme zkušební provoz v červnu 2012, pokud se neobjeví ještě nějaká komplikace,“ uvádí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic René Poruba. Podle něj zároveň probíhá kompletní měření hlukové zátěže, aby se zjistilo, zda jsou dodrženy limity.

Obyvatelé Spořilova protestují proti nadměrnému provozu

Nejhůře dopadli obyvatelé Spořilova. Protože Pražský okruh ještě zdaleka není dokončen, kamiony na trase Hradec Králové – Plzeň musejí právě na Spořilově sjet na dálnici D1 a odtud pražským okruhem pokračovat na D5.

Tamní obyvatelé jsou z toho zoufalí. Namísto 3 tisíc kamionů jich totiž pod jejich okny jezdí skoro čtyřnásobek.

„Postupně došlo k onemocnění většiny obyvatel – problémy s dýcháním, astma, poruchy imunity. Navíc byly překročeny limity hluku,“ přibližuje situaci Jana Růžičková ze Sdružení obyvatel Spořilova, které dnes na 16. hodinu chystá blokádu.

Obyvatelé budou hodinu neustále přecházet přes přechod, aby znemožnili kamionům sjet ze štěrboholské radiály na spořilovskou spojku.

Cíl je podle Jany Růžičkové jednoznačný: „Aby se do doby dostavby okruhu rovnoměrně rozdělily dopravní toky v Praze. Čili všude by ta doprava klesla na nějakou snesitelnou míru a nebylo by to tak, že tady to vlastně ovlivňuje 15 tisíc obyvatel a má to nejhorší přímý dopad v tom sídlišti.“

Jaké problémy se řešily a stále řeší na nejmodernějším úseku naší dálniční sítě uslyšíte v dnešním Motožurnálu po 13. hodině.
reklama

 
Eva Kézrová, Petr Sehnoutka, Kristina Winklerová

| Ižurnál

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist