https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/izurnal-usek-d1-u-polske-hranice-se-zmenil-na-nejluxusnejsi-ceskou-cyklostezku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ižurnál: Úsek D1 u polské hranice se změnil na nejluxusnější českou cyklostezku

6.9.2012 | BOHUMÍN | Ižurnál | Martin Knitl, Martin Hromádka |
Víte, jak vypadá nejluxusnější česká cyklostezka? Má dva pruhy v obou směrech, moderní bezpečnostní zajištění a nechybí dokonce ani svodidla. Jedná se totiž o poslední úsek dálnice D1 u Bohumína na Karvinsku. Kvůli tomu, že Poláci nezvládají stavbu na svém území, budou tam moci lidé jezdit na pohodlné cyklistické výlety ještě hodně dlouho.
 
Psal se rok 2007 a Ostravou se šířila jako blesk zpráva, že po ještě neotevřené dálnici D47, neboli D1, se dá jezdit na kole.

Všichni spoléhali na to, že silničáři nad tímto rituálem přivírají oči. Teď ,o pět let později, mají šanci v Bohumíně. Starší paní tlačí kolo od dálnice a září spokojeností.

„Je to asi šest kilometrů a jezdí se fakt výborně. Ale proč to nedokončili, to nevím,“ říká.

A další mladý muž si už chystá brusle. Něco takového v parku nezažije. „Určitě to vyzkouším. Je to tady v dobrém stavu, takže se těším.“

Dálnici bez aut mohou lidé na Karvinsku vychutnávat přinejmenším do poloviny příštího roku. To by polská strana snad už mohla vyřešit svůj problém se špatným mostem, u kterého zjistili podstatnou závadu - nezvládne silniční provoz.

Dálnice bez aut láká nejen cyklisty, ale i zloděje

Šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák se ale tváří ustaraně. „Tam je spíš problém, co s tou dálnicí, protože vím, že mi ji rozkradou. Když zůstane nehlídaná, tak veškeré věci, které nedrží pevně, tam nezůstanou,“ obává se ředitel.

Rozhodně ví, o čem mluví. V Ostravě za poslední roky zmizely celé úseky kovových spojnic v betonových mantinelech, a to dokonce přímo uprostřed dálnice za plného provozu.

Lubomír Hýbl ze silničního ředitelství už dříve popsal příklad za všechny. „Rozbili 60 skleněných polí na protihlukové stěně, poté pachatelé odcizili upevňovací kovové lišty a nám při tom vznikla škoda tři miliony korun.“

Milovníci cyklistiky na širokých silnicích se proto musí připravit na to, že na posledním dálničním úseku u polské hranice na auta nakonec narazit mohou. Budou patřit bezpečnostní agentuře a hlídačům.
reklama

 
Martin Knitl, Martin Hromádka

| Ižurnál

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist