Právo: Jihlava chce zatraktivnit hromadnou dopravu
11.9.2007 | JIHLAVA | Právo | Jana Pechová |
Jihlavská radnice chce zatraktivnit městskou hromadnou dopravu a napomoci tak s řešením auty zahlceného města. Prvním krokem je rozsáhlá anketa pro občany, na kterou naváže dopravní průzkum. Výsledky by měly být známy do konce letošního roku.
Do schránek jihlavských domácností dorazilo v uplynulých dnech 21 tisíc anketních lístků. Všech 16 otázek se týká městské hromadné dopravy (MHD). „Záměrem celého průzkumu je dostat od veřejnosti informace o tom, co jí v hromadné dopravě ve městě chybí či přebývá, jakým způsobem se obyvatelé dopravují a proč, případně co by město mohlo udělat pro to, aby lidé vyměnili auta za MHD, kola nebo začali chodit pěšky,“ řekla Gabriela Součková z odboru životního prostředí.
Reakce v příštím roce
Průzkum se bude zabývat také efektivitou, vytížením a trasami spojů. V říjnu bude následovat sčítací dopravní průzkum ve vozidlech MHD a anketní dotazovací průzkum v náhodně vybraných 700 domácnostech. Odpovědi v podobě reakce na zajímavé podněty (úpravy jízdních řádů, případně tras, zavedení nových druhů levnějších jízdenek atp.) by měly následovat dle možností Dopravního podniku v průběhu příštího roku.
Zdravé město
„Jihlava se přihlásila k tzv. Zdravým městům a tato současná aktivita vznikla spojením záměrů dvou odborů - životního prostředí a rozvoje města. Je třeba si uvědomit, že od sametové revoluce se počet aut zněkolikanásobil a ve městě jsou exponovaná místa, kde už není možný vznik dalších parkovacích míst. Typickou takovou lokalitou je třeba historické centrum, kritická situace je však například i kolem nemocnice,“ shrnul mluvčí magistrátu Radek Tulis.
Iniciativa by se podle dosavadních zkušeností s reakcemi veřejnosti na vstřícné kroky tohoto typu mohla městu skutečně vyplatit. Podle ekonomického náměstka Dopravního podniku Jihlava Františka Koumara totiž historicky nejvíc pasažérů, více než 15,5 miliónu, přepravila městem vlastněná společnost v roce 2006, kdy ve zřejmém důsledku hromadného nákupu nízkopodlažních vozů meziročně narostl počet přepravených osob o více než jeden milión. Letošní čísla ukazují, že tento počet jihlavským trolejbusům a autobusům zůstane věrný.
reklama
Reakce v příštím roce
Průzkum se bude zabývat také efektivitou, vytížením a trasami spojů. V říjnu bude následovat sčítací dopravní průzkum ve vozidlech MHD a anketní dotazovací průzkum v náhodně vybraných 700 domácnostech. Odpovědi v podobě reakce na zajímavé podněty (úpravy jízdních řádů, případně tras, zavedení nových druhů levnějších jízdenek atp.) by měly následovat dle možností Dopravního podniku v průběhu příštího roku.
Zdravé město
„Jihlava se přihlásila k tzv. Zdravým městům a tato současná aktivita vznikla spojením záměrů dvou odborů - životního prostředí a rozvoje města. Je třeba si uvědomit, že od sametové revoluce se počet aut zněkolikanásobil a ve městě jsou exponovaná místa, kde už není možný vznik dalších parkovacích míst. Typickou takovou lokalitou je třeba historické centrum, kritická situace je však například i kolem nemocnice,“ shrnul mluvčí magistrátu Radek Tulis.
Iniciativa by se podle dosavadních zkušeností s reakcemi veřejnosti na vstřícné kroky tohoto typu mohla městu skutečně vyplatit. Podle ekonomického náměstka Dopravního podniku Jihlava Františka Koumara totiž historicky nejvíc pasažérů, více než 15,5 miliónu, přepravila městem vlastněná společnost v roce 2006, kdy ve zřejmém důsledku hromadného nákupu nízkopodlažních vozů meziročně narostl počet přepravených osob o více než jeden milión. Letošní čísla ukazují, že tento počet jihlavským trolejbusům a autobusům zůstane věrný.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




