https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/jihlavane-se-dockali-obchvatu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Jihlavané se dočkali obchvatu

1.8.2008 | JIHLAVA | Právo | Jana Pechová |
Dopravní komfort na silnicích horácké metropole by se měl v těchto dnech zlepšit. Na včerejším zahájení provozu poslední části obchvatu města to řekla ředitelka jihlavské expozitury Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie Tesařová.
 
Státní investice za téměř půl miliardy korun by měla městu definitivně ulehčit od tranzitní – zejména kamiónové – dopravy a ulehčit by mohla i dálnici D1.
Stavba zahájila v únoru roku 2006 a navázala na předchozí etapu, která prodloužila dálniční přivaděč k výpadovce na Pelhřimov. Doprava směřující na jih směrem k Vídni tak ještě musela další více než dva roky absolvovat jihlavský okruh Jiráskova–Dvořákova–Hradební s kaskádou semaforů. Pro lidi, žijící i pracující v sousedství trasy včetně navazující Znojemské ulice, představovaly nekončící šňůry aut celá léta doslova utrpení.

„Tato stavba je pro Jihlavu osvobozující,“ notovali si tak hejtman Miloš Vystrčil (ODS) s jihlavským primátorem Jaroslavem Vymazalem (ODS). Druhý jmenovaný pak připomněl, že obchvat uvolňující tradiční silniční tah Praha–Vídeň by mohl zkrátit cestu také motoristům, kteří zatím raději zajížděli po D1 až k Brnu. A jak primátor Vymazal dodal, Jihlava ani kraj nepovažují závěrečnou etapu obchvatu v řešení silniční sítě za ‚konečnou‘. V návaznosti totiž samosprávy připravují dokončení mimoúrovňové křižovatky v oblasti Pávov–Bosch i tzv. vnější okruh Jihlavy, který silnici I/38 na jihu postupně propojí s výpadovkou na Třebíč a posléze i s tzv. starou brněnskou II/602.

Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury zmínil, že obchvat Jihlava-jih byl dílem mimořádným. „Učinil totiž Jihlavu jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat,“ uvedl.

Stejně jako předešlá etapa obchvatu Jiráskova–výpadovka na Pelhřimov je i současný více než 3,3 kilometry dlouhý úsek hotov jen z jedné poloviny, uzpůsobené pro obousměrný provoz. Předpokládá se, že by toto řešení mělo kapacitně stačit na dalších 20 let. Rozhodující křižující stavební objekty však s budoucím rozšířením počítají už nyní. Jak se skutečně odrazilo otevření obchvatu na jihlavské dopravě, to prozradí průzkum chystaný na měsíce září a říjen letošního roku.

***

Jihlava je nyní jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat Karel Havlíček, Státní fond dopravní infrastruktury

reklama

 
Jana Pechová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist