Právo: Jihlavané se dočkali obchvatu
1.8.2008 | JIHLAVA | Právo | Jana Pechová |
Dopravní komfort na silnicích horácké metropole by se měl v těchto dnech zlepšit. Na včerejším zahájení provozu poslední části obchvatu města to řekla ředitelka jihlavské expozitury Ředitelství silnic a dálnic ČR Marie Tesařová.
Státní investice za téměř půl miliardy korun by měla městu definitivně ulehčit od tranzitní – zejména kamiónové – dopravy a ulehčit by mohla i dálnici D1.
Stavba zahájila v únoru roku 2006 a navázala na předchozí etapu, která prodloužila dálniční přivaděč k výpadovce na Pelhřimov. Doprava směřující na jih směrem k Vídni tak ještě musela další více než dva roky absolvovat jihlavský okruh Jiráskova–Dvořákova–Hradební s kaskádou semaforů. Pro lidi, žijící i pracující v sousedství trasy včetně navazující Znojemské ulice, představovaly nekončící šňůry aut celá léta doslova utrpení.
„Tato stavba je pro Jihlavu osvobozující,“ notovali si tak hejtman Miloš Vystrčil (ODS) s jihlavským primátorem Jaroslavem Vymazalem (ODS). Druhý jmenovaný pak připomněl, že obchvat uvolňující tradiční silniční tah Praha–Vídeň by mohl zkrátit cestu také motoristům, kteří zatím raději zajížděli po D1 až k Brnu. A jak primátor Vymazal dodal, Jihlava ani kraj nepovažují závěrečnou etapu obchvatu v řešení silniční sítě za ‚konečnou‘. V návaznosti totiž samosprávy připravují dokončení mimoúrovňové křižovatky v oblasti Pávov–Bosch i tzv. vnější okruh Jihlavy, který silnici I/38 na jihu postupně propojí s výpadovkou na Třebíč a posléze i s tzv. starou brněnskou II/602.
Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury zmínil, že obchvat Jihlava-jih byl dílem mimořádným. „Učinil totiž Jihlavu jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat,“ uvedl.
Stejně jako předešlá etapa obchvatu Jiráskova–výpadovka na Pelhřimov je i současný více než 3,3 kilometry dlouhý úsek hotov jen z jedné poloviny, uzpůsobené pro obousměrný provoz. Předpokládá se, že by toto řešení mělo kapacitně stačit na dalších 20 let. Rozhodující křižující stavební objekty však s budoucím rozšířením počítají už nyní. Jak se skutečně odrazilo otevření obchvatu na jihlavské dopravě, to prozradí průzkum chystaný na měsíce září a říjen letošního roku.
***
Jihlava je nyní jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat Karel Havlíček, Státní fond dopravní infrastruktury
reklama
Stavba zahájila v únoru roku 2006 a navázala na předchozí etapu, která prodloužila dálniční přivaděč k výpadovce na Pelhřimov. Doprava směřující na jih směrem k Vídni tak ještě musela další více než dva roky absolvovat jihlavský okruh Jiráskova–Dvořákova–Hradební s kaskádou semaforů. Pro lidi, žijící i pracující v sousedství trasy včetně navazující Znojemské ulice, představovaly nekončící šňůry aut celá léta doslova utrpení.
„Tato stavba je pro Jihlavu osvobozující,“ notovali si tak hejtman Miloš Vystrčil (ODS) s jihlavským primátorem Jaroslavem Vymazalem (ODS). Druhý jmenovaný pak připomněl, že obchvat uvolňující tradiční silniční tah Praha–Vídeň by mohl zkrátit cestu také motoristům, kteří zatím raději zajížděli po D1 až k Brnu. A jak primátor Vymazal dodal, Jihlava ani kraj nepovažují závěrečnou etapu obchvatu v řešení silniční sítě za ‚konečnou‘. V návaznosti totiž samosprávy připravují dokončení mimoúrovňové křižovatky v oblasti Pávov–Bosch i tzv. vnější okruh Jihlavy, který silnici I/38 na jihu postupně propojí s výpadovkou na Třebíč a posléze i s tzv. starou brněnskou II/602.
Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury zmínil, že obchvat Jihlava-jih byl dílem mimořádným. „Učinil totiž Jihlavu jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat,“ uvedl.
Stejně jako předešlá etapa obchvatu Jiráskova–výpadovka na Pelhřimov je i současný více než 3,3 kilometry dlouhý úsek hotov jen z jedné poloviny, uzpůsobené pro obousměrný provoz. Předpokládá se, že by toto řešení mělo kapacitně stačit na dalších 20 let. Rozhodující křižující stavební objekty však s budoucím rozšířením počítají už nyní. Jak se skutečně odrazilo otevření obchvatu na jihlavské dopravě, to prozradí průzkum chystaný na měsíce září a říjen letošního roku.
***
Jihlava je nyní jedním z mála krajských měst, která mají plný obchvat Karel Havlíček, Státní fond dopravní infrastruktury
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




