Právo: Jihočeši podpoří spojení mezi Baltem a Jadranem
4.1.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Petr Pokorný |
Jihočeský kraj se připojí k mezinárodnímu projektu, jehož cílem je najít nejoptimálnější dopravní propojení mezi přístavy v Jaderském a Baltském moři.
Rozhodli o tom zastupitelé kraje na svém posledním zasedání. S projektem nazvaným A-B Landbridge se o podporu z fondů Evropské uchází italský region Veneto v rámci programu Interreg IIIB Cadses.
„Projekt má vyhodnotit stávající dopravní trasy, organizaci dopravy a toky přepravy zboží na severojižní trase od Baltu k Jadranskému moři a zároveň vytvořit výhled na roky 2010 a 2020. Projekt A-B Landbridge se vhodně doplňuje s našim projektem Eurokoridor sever-jih. Proto aktivní účast Jihočeského kraje na jeho přípravě považujeme za další příležitost k prosazování námi navrhovaných severojižních tras mezi priority evropské dopravní politiky,“ řekl v této souvislosti Právu jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS).
Předpokládá se, že na základě vzniklé studie projektu A-B Landbridge bude vybráno maximálně pět vhodných dopravních koridorů, pro které budou stanovena doporučení na zkvalitnění infrastruktury a poskytování logistických služeb v zájmu co nejefektivnější nákladní dopravy. Tato doporučení by měla směřovat k dosažení co nejmenšího negativního vlivu dopravy na životní prostředí a co největšího efektu pro celkový rozvoj regionů.
Bylo by chybou zůstat stát stranou
„Naší ambicí bude prosadit mezi tuto pětici posuzovaných koridorů i železniční a dálniční trasu Eurokoridoru sever-jih. Dá se totiž předpokládat, že výstupy z projektu A-B Landbridge budou zúčastněné regiony intenzivně prosazovat na půdě Evropské unie a bylo by chybou, kdybychom zůstali stát stranou“, dodal Jan Zahradník.
K projektu Eurokoridor sever- jih, jehož iniciátorem je Jihočeský kraj, se přihlásily Středočeský a Ústecký kraj, hlavní město Praha a regiony Horní Rakousy, Štýrsko, Slovinsko a Sasko. I v tomto případě je jeho cílem vytvořit komunikační trasy, které regionům umožní rozvoj plnohodnotné spolupráce na poli hospodářském, společenském i kulturním. Jeho základní osu tvoří dálniční trasy Drážďany / Norinberk - Praha - Linec a železniční trasa Praha - Linec, která již byla zařazena mezi dopravní priority schválené Evropským parlamentem.
reklama
„Projekt má vyhodnotit stávající dopravní trasy, organizaci dopravy a toky přepravy zboží na severojižní trase od Baltu k Jadranskému moři a zároveň vytvořit výhled na roky 2010 a 2020. Projekt A-B Landbridge se vhodně doplňuje s našim projektem Eurokoridor sever-jih. Proto aktivní účast Jihočeského kraje na jeho přípravě považujeme za další příležitost k prosazování námi navrhovaných severojižních tras mezi priority evropské dopravní politiky,“ řekl v této souvislosti Právu jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS).
Předpokládá se, že na základě vzniklé studie projektu A-B Landbridge bude vybráno maximálně pět vhodných dopravních koridorů, pro které budou stanovena doporučení na zkvalitnění infrastruktury a poskytování logistických služeb v zájmu co nejefektivnější nákladní dopravy. Tato doporučení by měla směřovat k dosažení co nejmenšího negativního vlivu dopravy na životní prostředí a co největšího efektu pro celkový rozvoj regionů.
Bylo by chybou zůstat stát stranou
„Naší ambicí bude prosadit mezi tuto pětici posuzovaných koridorů i železniční a dálniční trasu Eurokoridoru sever-jih. Dá se totiž předpokládat, že výstupy z projektu A-B Landbridge budou zúčastněné regiony intenzivně prosazovat na půdě Evropské unie a bylo by chybou, kdybychom zůstali stát stranou“, dodal Jan Zahradník.
K projektu Eurokoridor sever- jih, jehož iniciátorem je Jihočeský kraj, se přihlásily Středočeský a Ústecký kraj, hlavní město Praha a regiony Horní Rakousy, Štýrsko, Slovinsko a Sasko. I v tomto případě je jeho cílem vytvořit komunikační trasy, které regionům umožní rozvoj plnohodnotné spolupráce na poli hospodářském, společenském i kulturním. Jeho základní osu tvoří dálniční trasy Drážďany / Norinberk - Praha - Linec a železniční trasa Praha - Linec, která již byla zařazena mezi dopravní priority schválené Evropským parlamentem.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




