https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/jihocesi-podpori-spojeni-mezi-baltem-a-jadranem
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Jihočeši podpoří spojení mezi Baltem a Jadranem

4.1.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Petr Pokorný |
Jihočeský kraj se připojí k mezinárodnímu projektu, jehož cílem je najít nejoptimálnější dopravní propojení mezi přístavy v Jaderském a Baltském moři.
 
Rozhodli o tom zastupitelé kraje na svém posledním zasedání. S projektem nazvaným A-B Landbridge se o podporu z fondů Evropské uchází italský region Veneto v rámci programu Interreg IIIB Cadses.

„Projekt má vyhodnotit stávající dopravní trasy, organizaci dopravy a toky přepravy zboží na severojižní trase od Baltu k Jadranskému moři a zároveň vytvořit výhled na roky 2010 a 2020. Projekt A-B Landbridge se vhodně doplňuje s našim projektem Eurokoridor sever-jih. Proto aktivní účast Jihočeského kraje na jeho přípravě považujeme za další příležitost k prosazování námi navrhovaných severojižních tras mezi priority evropské dopravní politiky,“ řekl v této souvislosti Právu jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS).

Předpokládá se, že na základě vzniklé studie projektu A-B Landbridge bude vybráno maximálně pět vhodných dopravních koridorů, pro které budou stanovena doporučení na zkvalitnění infrastruktury a poskytování logistických služeb v zájmu co nejefektivnější nákladní dopravy. Tato doporučení by měla směřovat k dosažení co nejmenšího negativního vlivu dopravy na životní prostředí a co největšího efektu pro celkový rozvoj regionů.

Bylo by chybou zůstat stát stranou

„Naší ambicí bude prosadit mezi tuto pětici posuzovaných koridorů i železniční a dálniční trasu Eurokoridoru sever-jih. Dá se totiž předpokládat, že výstupy z projektu A-B Landbridge budou zúčastněné regiony intenzivně prosazovat na půdě Evropské unie a bylo by chybou, kdybychom zůstali stát stranou“, dodal Jan Zahradník.

K projektu Eurokoridor sever- jih, jehož iniciátorem je Jihočeský kraj, se přihlásily Středočeský a Ústecký kraj, hlavní město Praha a regiony Horní Rakousy, Štýrsko, Slovinsko a Sasko. I v tomto případě je jeho cílem vytvořit komunikační trasy, které regionům umožní rozvoj plnohodnotné spolupráce na poli hospodářském, společenském i kulturním. Jeho základní osu tvoří dálniční trasy Drážďany / Norinberk - Praha - Linec a železniční trasa Praha - Linec, která již byla zařazena mezi dopravní priority schválené Evropským parlamentem.
reklama

 
Petr Pokorný

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist