Právo: Jízdné se zatím zdražovat nebude
7.4.2004 | PRAHA | Právo | Tereza Čapková |
Zdražení jízdného by mělo po včerejším zasedání rady podle radního pro dopravu Radovana Šteinera (ODS) vyplynout až z dlouhodobější strategie městské hromadné dopravy. "Rada zahájila strategická jednání a uložila generálnímu řediteli ROPID, aby předložil analýzu vývoje provozních nákladů Pražské integrované dopravy a jejich krytí tržbami," poznamenal radní Šteiner.
Podle Šteinera v současné době pokrývá jízdné jen 21 procent tržeb podniku. Dříve jízdné podle pražského radního pokrývalo 25 procent. "Praha je tímto výjimečná jak v rámci Evropské unie, tak i v České republice. V Evropě je standard, když jízdné pokrývá alespoň jednu třetinu tržeb," podotkl radní. Podle Šteinera by bylo potřeba definovat, jakým způsobem by například na Pražskou integrovanou dopravu přispěl stát. "Není možné dotovat jízdenku každému návštěvníkovi Prahy," dodal Šteiner.
Po vypracování dlouhodobé koncepce pražské dopravy by bylo podle radního možné uvažovat i o nových typech jízdenek a kupónů. "Přemýšlím i o větším zapojení služeb a benefitů. Byl by například možný vstup do muzeí a galerií, které patří městu," sdělil radní pro dopravu. Ztráty z nízkého jízdného by podle Šteinera mohla částečně pokrýt restrukturalizace Dopravního podniku. Podle náměstka primátora Jiřího Paroubka (ČSSD) je možná i varianta pokrytí ztrát z jízdného například omezením některých autobusových linek. "Vydali jsme se cestou hledání vnitřních zdrojů. Musíme se podívat do oblasti materiálních výdajů," přiblížil náměstek primátora.
Mluvit o zvyšování jízdného je zatím podle Paroubka předčasné. "Zahájili jsme diskusi, po které budou následovat možnosti úspor v celé oblasti dopravy," dodal Paroubek.
reklama
Po vypracování dlouhodobé koncepce pražské dopravy by bylo podle radního možné uvažovat i o nových typech jízdenek a kupónů. "Přemýšlím i o větším zapojení služeb a benefitů. Byl by například možný vstup do muzeí a galerií, které patří městu," sdělil radní pro dopravu. Ztráty z nízkého jízdného by podle Šteinera mohla částečně pokrýt restrukturalizace Dopravního podniku. Podle náměstka primátora Jiřího Paroubka (ČSSD) je možná i varianta pokrytí ztrát z jízdného například omezením některých autobusových linek. "Vydali jsme se cestou hledání vnitřních zdrojů. Musíme se podívat do oblasti materiálních výdajů," přiblížil náměstek primátora.
Mluvit o zvyšování jízdného je zatím podle Paroubka předčasné. "Zahájili jsme diskusi, po které budou následovat možnosti úspor v celé oblasti dopravy," dodal Paroubek.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




