Právo: Kamióny denně dusí Velké Meziříčí
9.10.2009 | VELKÉ MEZIŘÍČÍ | Právo | Jana Pechová |
Obyvatelé proto požadují omezení jejich jízd. Výstavba obchvatu města u dálnice není příliš reálná.
Nevyjasněné, i když frekventované termíny objízdné či odklonové trasy dálnice komplikují řešení špatné dopravní situace ve Velkém Meziříčí.
Tu vnímá většina tamních obyvatel jako nejpalčivější problém města. Požadují alespoň omezení jízdy kamiónů, ale právě kvůli nedotaženému systému odpovědnosti se nápravy zřejmě hned tak nedočkají.
Jedno z nejproslulejších míst v rámci D1, Velké Meziříčí, zažívá další vlnu kolapsních stavů, způsobovaných provozem nejstarší tuzemské autostrády. Exity před i za městem poměrně často vytvářejí ze zdejších hlavních silničních tahů hojně využívanou alternativu pro momenty potíží na dálnici.
Například současná stavba vytoužené protihlukové stěny jako by chtěla obyvatele města potrestat za to, že si na hluk vůbec stěžovali.
„Dopravní omezení v místě stavby způsobuje dlouhé kolony. Mnozí řidiči z dálnice sjíždějí v domnění, že průjezdem města ušetří pár minut,“ vysvětluje důvod rostoucí nespokojenosti občanů starosta František Bradáč (KDU-ČSL).
Zároveň však tvrdí, že město nemůže a ani nemá možnosti k tomu, aby dopravu na důležitých tepnách regulovalo.
„Situace na hlavních komunikacích ve městě je v některých chvílích tragická. Rádi bychom zabránili vjezdu kamiónů, ale jedna ze silnic slouží jako odklonová trasa dálnice D 1, a s tím nejsme schopni nic dělat,“ konstatoval. Jak upozornil, u Velkého Meziříčí jsou také instalovány tři mýtné brány a je pravděpodobné, že se řidiči sjezdem z dálnice chtějí vyhnout placení mýtného.
Dotčené silnice II/360 a II/602 patří kraji, který je usnesením zastupitelstva z května 2006 zařadil do Páteřní sítě silnic kraje Vysočina. Silnice č. II/602 slouží zároveň jako odklonová trasa dálnice D1 v úseku od Jihlavy až na hranice kraje Vysočina.
„Informace o tom, že by ve Velkém Meziříčí chtěli omezit jízdu kamiónů, je pro mě nová – z radnice nás s takovou žádostí nikdo neoslovil, a pokud tak učiní, pokusíme se hledat řešení,“ řekl Právu náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl (ČSSD).
Jak ale vzápětí dodal, situace v případě tzv. dálničních odklonových tras není jednoduchá. Stát, respektive ministerstvo dopravy, na jejich využití spoléhá, oficiální status jim však nikde nepřiznal, čímž se elegantně vyhýbá hlavně příspěvkům a odpovědnosti. Za takových okolností je i výstavba silničního obchvatu Velkého Meziříčí až absurdní představou.
Dopravní omezení v místě stavby způsobuje dlouhé kolony. Mnozí řidiči z dálnice sjíždějí v domnění, že průjezdem města ušetří pár minut František Bradáč, starosta
reklama
Tu vnímá většina tamních obyvatel jako nejpalčivější problém města. Požadují alespoň omezení jízdy kamiónů, ale právě kvůli nedotaženému systému odpovědnosti se nápravy zřejmě hned tak nedočkají.
Jedno z nejproslulejších míst v rámci D1, Velké Meziříčí, zažívá další vlnu kolapsních stavů, způsobovaných provozem nejstarší tuzemské autostrády. Exity před i za městem poměrně často vytvářejí ze zdejších hlavních silničních tahů hojně využívanou alternativu pro momenty potíží na dálnici.
Například současná stavba vytoužené protihlukové stěny jako by chtěla obyvatele města potrestat za to, že si na hluk vůbec stěžovali.
„Dopravní omezení v místě stavby způsobuje dlouhé kolony. Mnozí řidiči z dálnice sjíždějí v domnění, že průjezdem města ušetří pár minut,“ vysvětluje důvod rostoucí nespokojenosti občanů starosta František Bradáč (KDU-ČSL).
Zároveň však tvrdí, že město nemůže a ani nemá možnosti k tomu, aby dopravu na důležitých tepnách regulovalo.
„Situace na hlavních komunikacích ve městě je v některých chvílích tragická. Rádi bychom zabránili vjezdu kamiónů, ale jedna ze silnic slouží jako odklonová trasa dálnice D 1, a s tím nejsme schopni nic dělat,“ konstatoval. Jak upozornil, u Velkého Meziříčí jsou také instalovány tři mýtné brány a je pravděpodobné, že se řidiči sjezdem z dálnice chtějí vyhnout placení mýtného.
Dotčené silnice II/360 a II/602 patří kraji, který je usnesením zastupitelstva z května 2006 zařadil do Páteřní sítě silnic kraje Vysočina. Silnice č. II/602 slouží zároveň jako odklonová trasa dálnice D1 v úseku od Jihlavy až na hranice kraje Vysočina.
„Informace o tom, že by ve Velkém Meziříčí chtěli omezit jízdu kamiónů, je pro mě nová – z radnice nás s takovou žádostí nikdo neoslovil, a pokud tak učiní, pokusíme se hledat řešení,“ řekl Právu náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl (ČSSD).
Jak ale vzápětí dodal, situace v případě tzv. dálničních odklonových tras není jednoduchá. Stát, respektive ministerstvo dopravy, na jejich využití spoléhá, oficiální status jim však nikde nepřiznal, čímž se elegantně vyhýbá hlavně příspěvkům a odpovědnosti. Za takových okolností je i výstavba silničního obchvatu Velkého Meziříčí až absurdní představou.
Dopravní omezení v místě stavby způsobuje dlouhé kolony. Mnozí řidiči z dálnice sjíždějí v domnění, že průjezdem města ušetří pár minut František Bradáč, starosta
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




