MF Dnes: Kamiony si poprvé nesmí krátit cestu městem
15.1.2009 | OLOMOUC | MF Dnes | Jakub Štos |
Těžké kamiony přijíždějící k Olomouci od Mohelnice od včerejška do města nesmějí. U přibližně kilometrového úseku čtyřproudé silnice ve Foerstrově ulici totiž dělníci rozmístili značky, s jejichž pomocí hodlají radní vytlačit tranzitní dopravu na obchvat kolem krajského města. Dnes se stejné značky objeví také v opačném směru, z celé trasy by tak měly zmizet všechny kamiony, které Olomoucí pouze projíždějí.
Zákaz vjezdu nákladním autům těžších než dvanáct tun platí na jedenáct set metrů dlouhé Foerstrově ulici. „Cílem je odvést především tranzitní dopravu z vnitřního městského okruhu na jižní obchvat s napojením na západní tangentu směrem na Mohelnici a Hradec Králové. Zneprůjezdnění úseku by mělo podle dopravních expertů vytvořit dostatečně účinnou překážku, která zamezí tranzitnímu průjezdu kamionů a zároveň nebude komplikovat zásobování a dopravu k místním firmám,“ řekl mluvčí olomouckého magistrátu Ivan Rašťák.
Řidiči kamionů si dosud zkracovali cestu skrz město, aby ušetřili několik kilometrů. „Největší problém nastával večer, kdy už nebyly spuštěné semafory na křižovatkách, takže kamiony mohly projíždět bez zastavování,“ podotkl Rašťák. Jak se zákaz osvědčí by měly ukázat údaje ze zařízení, která počítají projíždějící auta.
Původně vedení města očekávalo, že dopravu z vnitřního okruhu odvede už samotné otevření obchvatu, který byl dokončen předloni na podzim. Výraznou změnu to ale nepřineslo, místo 29 tisíc aut tudy každý den projelo pouze o tři tisíce vozů méně. Zákaz vjezdu pro kamiony tak má obchvat „naplnit“ a ulevit tím především obyvatelům domů v bezprostředním okolí rušného průtahu Olomoucí.
O změně se řidiči kamionů dozvědí už na všech příjezdových cestách ke krajskému městu, kde se na informačních tabulích nově objevily směrové ukazatele pro tranzitní dopravu. „Snažili jsme se sice informaci rozšířit v maximální možné míře i mezi samotné dopravce, ale je jasné, že může chvíli trvat, než si řidiči kamionů na tuto změnu zvyknou. Pokoušeli jsme se změnu dostat také do systému GPS navigace, ale to se ukázalo jako velký problém. Operátoři nemají povinnost provádět ani pravidelné aktualizace. Postupně si ale řidiči určitě mezi sebou o novince řeknou a přizpůsobí se,“ dodal mluvčí magistrátu.
reklama
Řidiči kamionů si dosud zkracovali cestu skrz město, aby ušetřili několik kilometrů. „Největší problém nastával večer, kdy už nebyly spuštěné semafory na křižovatkách, takže kamiony mohly projíždět bez zastavování,“ podotkl Rašťák. Jak se zákaz osvědčí by měly ukázat údaje ze zařízení, která počítají projíždějící auta.
Původně vedení města očekávalo, že dopravu z vnitřního okruhu odvede už samotné otevření obchvatu, který byl dokončen předloni na podzim. Výraznou změnu to ale nepřineslo, místo 29 tisíc aut tudy každý den projelo pouze o tři tisíce vozů méně. Zákaz vjezdu pro kamiony tak má obchvat „naplnit“ a ulevit tím především obyvatelům domů v bezprostředním okolí rušného průtahu Olomoucí.
O změně se řidiči kamionů dozvědí už na všech příjezdových cestách ke krajskému městu, kde se na informačních tabulích nově objevily směrové ukazatele pro tranzitní dopravu. „Snažili jsme se sice informaci rozšířit v maximální možné míře i mezi samotné dopravce, ale je jasné, že může chvíli trvat, než si řidiči kamionů na tuto změnu zvyknou. Pokoušeli jsme se změnu dostat také do systému GPS navigace, ale to se ukázalo jako velký problém. Operátoři nemají povinnost provádět ani pravidelné aktualizace. Postupně si ale řidiči určitě mezi sebou o novince řeknou a přizpůsobí se,“ dodal mluvčí magistrátu.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




