Právo: Kampaň na třídění odpadů nekončí
3.10.2007 | KARLOVY VARY | Právo | Rudolf Voleman |
Radní Karlovarského kraje Luboš Orálek v rozhovoru mluví o startovacím balíčku ke třídění, který byl distribuován do domácností a díky němuž se mohou zúčastnit soutěže o televizory. Informační kampaň má zapojit do třídění odpadů co nejvíc občanů a vysvětlit jim, co vše se dá ještě z použitých obalů vyrobit.
* V rámci informační a osvětové kampaně zaměřené na správné třídění odpadů obdrželo takzvaný startovací balíček v měsíci srpnu pouze kolem padesáti tisíc domácností Karlovarského kraje. Proč dostaly startovací balíček do svých schránek pouze některé domácnosti Karlovarského kraje?
Jedná se teprve o první fázi celé kampaně, proto byly pro tento rok vybrány k doručení balíčků ty obce a města, kde tříděný odpad sváží společnost Resur. Například v Mariánských Lázních dostalo startovací balíček 7128 domácností, ve Františkových Lázních 2197, v Karlových Varech 11 251 nebo v Ostrově 7603 domácností.
* Kdy budou do projektu zapojeni další obyvatelé kraje?
Kampaň bude samozřejmě pokračovat dál i v následujících letech, cílem je oslovit všechny domácnosti kraje a zapojit je do třídění, ale i do soutěže, která je součástí projektu. Nejde tedy o výběr jakéhosi reprezentativního vzorku domácností, naopak informace a osvětu je třeba dostat ke všem lidem v kraji.
* Co všechno obyvatelé ve startovacím balíčku najdou?
Balíček obsahuje informace k správnému třídění odpadů, tři igelitové tašky určené pro třídění skla, papíru a plastů a také dva samolepicí kupóny, prostřednictvím kterých se mohou lidé zapojit do soutěže o barevné televizory.
* Myslíte si, že tato akce může ovlivnit přístup lidí ke třídění odpadů?
Jsem přesvědčen, že kampaň autorizované obalové společnosti EKO-KOM, která probíhá ve spolupráci s Karlovarským krajem, povzbudí obyvatele k třídění jednotlivých komodit, upřesní, kam vytříděný odpad patří, a připomene lidem, k čemu se ještě dá takový odpad využít.
reklama
Jedná se teprve o první fázi celé kampaně, proto byly pro tento rok vybrány k doručení balíčků ty obce a města, kde tříděný odpad sváží společnost Resur. Například v Mariánských Lázních dostalo startovací balíček 7128 domácností, ve Františkových Lázních 2197, v Karlových Varech 11 251 nebo v Ostrově 7603 domácností.
* Kdy budou do projektu zapojeni další obyvatelé kraje?
Kampaň bude samozřejmě pokračovat dál i v následujících letech, cílem je oslovit všechny domácnosti kraje a zapojit je do třídění, ale i do soutěže, která je součástí projektu. Nejde tedy o výběr jakéhosi reprezentativního vzorku domácností, naopak informace a osvětu je třeba dostat ke všem lidem v kraji.
* Co všechno obyvatelé ve startovacím balíčku najdou?
Balíček obsahuje informace k správnému třídění odpadů, tři igelitové tašky určené pro třídění skla, papíru a plastů a také dva samolepicí kupóny, prostřednictvím kterých se mohou lidé zapojit do soutěže o barevné televizory.
* Myslíte si, že tato akce může ovlivnit přístup lidí ke třídění odpadů?
Jsem přesvědčen, že kampaň autorizované obalové společnosti EKO-KOM, která probíhá ve spolupráci s Karlovarským krajem, povzbudí obyvatele k třídění jednotlivých komodit, upřesní, kam vytříděný odpad patří, a připomene lidem, k čemu se ještě dá takový odpad využít.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




