Právo: Karvinsko žádá kvalitnější síť silnic
7.12.2007 | KARVINÁ | Právo | Radim Kijonka |
Města na Karvinsku se začínají ozývat, že se s příchodem automobilky Hyundai do Nošovic a s tím souvisejícím nárůstem silniční dopravy v celém Moravskoslezském kraji znovu dostává do popředí problém zkvalitnění dopravní sítě v jejich regionu.
Podle zástupců Karviné je stavba silničního obchvatu města životně důležitá. Také poukazují na nutnost vybudovaní lepšího propojení mezi dálnicí D 47 a rychlostní silnicí R 48. Radní věří, že se důležité komunikace začnou na Karvinsku brzy stavět i díky domu, že se na ně již začaly zpracovávat studie.
„Karviná nutně potřebuje vybudovat novou silnici k dálnici D 47 a k rychlostní silnici R 48. Nutné je odlehčit dopravě přes město jihozápadním obchvatem,“ uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová. Karvinský region už nyní řeší problémy s tranzitem zejména nákladní dopravy přímo přes města. „Potřebujeme kvalitní napojení na dálnici a optimálním řešením je zbrusu nová silnice,“ upozornil primátor Tomáš Hanzel (ČSSD). Plánovaná trasa nové silnice, která by měla vést poblíž státní hranice s Polskem, má odvést hustou dopravu mimo obce a zároveň posloužit jako spojka mezi D 47 a Slovenskem. „Už pracujeme na studii, na kterou nám miliónem korun přispěl Moravskoslezský kraj. Zároveň se do projektu snažíme zapojit okolní města a obce Bohumín, Orlovou, Dětmarovice a Dolní Lutyni, ale také další partnery. Například jde o OKD, protože silniční infrastrukturu je třeba řešit i s ohledem na důlní vlivy,“ doplnil primátor. Cestu by podle něho mohlo ředitelství dálnic začít stavět do dvou let.
Čtyřproudová a pohodlná
Podle náměstka primátora Zbyňka Gajdacze (ODS) půjde o třicetikilometrový úsek kvalitní čtyřproudové silnice vedoucí podél železniční dráhy mezi Bohumínem, Karvinou a Českým Těšínem. „Měla by umožnit pohodlnou jízdu devadesátikilometrovou rychlostí,“ řekl.
Karviná volá po obchvatu města už několik let. Územní rozhodnutí pro jeho trasu v úseku Bělidlo–Darkov už ŘSD má. „Je platné do roku 2009, do té doby je nutné požádat o stavební povolení. Město se snaží o urychlení výstavby obchvatu tak, aby byl hotov do roku 2013,“ poznamenala Swiderová. Třetí rozpracovanou silnicí je zkvalitnění dojezdu k hranicím s Polskem v Marklovcích.
Bohumín podle jeho starosty Petra Víchy (ČSSD) silniční napojení z dálnice na Karvinou podporuje. „Vznik nové silnice totiž odlehčí dopravě na ulici 1. máje v Bohumíně-Skřečoni, která vede přes hustě obydlenou část a kolem školy. Tranzitní kamiónová doprava by po vybudování zmíněné komunikace mířila mimo zastavěnou část Bohumína, ale i Dolní Lutyni a Dětmarovice,“ uvedl Vícha.
reklama
„Karviná nutně potřebuje vybudovat novou silnici k dálnici D 47 a k rychlostní silnici R 48. Nutné je odlehčit dopravě přes město jihozápadním obchvatem,“ uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová. Karvinský region už nyní řeší problémy s tranzitem zejména nákladní dopravy přímo přes města. „Potřebujeme kvalitní napojení na dálnici a optimálním řešením je zbrusu nová silnice,“ upozornil primátor Tomáš Hanzel (ČSSD). Plánovaná trasa nové silnice, která by měla vést poblíž státní hranice s Polskem, má odvést hustou dopravu mimo obce a zároveň posloužit jako spojka mezi D 47 a Slovenskem. „Už pracujeme na studii, na kterou nám miliónem korun přispěl Moravskoslezský kraj. Zároveň se do projektu snažíme zapojit okolní města a obce Bohumín, Orlovou, Dětmarovice a Dolní Lutyni, ale také další partnery. Například jde o OKD, protože silniční infrastrukturu je třeba řešit i s ohledem na důlní vlivy,“ doplnil primátor. Cestu by podle něho mohlo ředitelství dálnic začít stavět do dvou let.
Čtyřproudová a pohodlná
Podle náměstka primátora Zbyňka Gajdacze (ODS) půjde o třicetikilometrový úsek kvalitní čtyřproudové silnice vedoucí podél železniční dráhy mezi Bohumínem, Karvinou a Českým Těšínem. „Měla by umožnit pohodlnou jízdu devadesátikilometrovou rychlostí,“ řekl.
Karviná volá po obchvatu města už několik let. Územní rozhodnutí pro jeho trasu v úseku Bělidlo–Darkov už ŘSD má. „Je platné do roku 2009, do té doby je nutné požádat o stavební povolení. Město se snaží o urychlení výstavby obchvatu tak, aby byl hotov do roku 2013,“ poznamenala Swiderová. Třetí rozpracovanou silnicí je zkvalitnění dojezdu k hranicím s Polskem v Marklovcích.
Bohumín podle jeho starosty Petra Víchy (ČSSD) silniční napojení z dálnice na Karvinou podporuje. „Vznik nové silnice totiž odlehčí dopravě na ulici 1. máje v Bohumíně-Skřečoni, která vede přes hustě obydlenou část a kolem školy. Tranzitní kamiónová doprava by po vybudování zmíněné komunikace mířila mimo zastavěnou část Bohumína, ale i Dolní Lutyni a Dětmarovice,“ uvedl Vícha.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




