Právo: Kraj nesouhlasí s rozšířením chráněných lokalit
1.8.2007 | PARDUBICE | Právo | Ladislav Schejbal |
Pardubický kraj rozhodně nesouhlasí s dalším rozšířením chráněných lokalit zařazených do seznamu Natura 2000. Na národním seznamu evropsky významných lokalit by totiž mělo v tomto regionu přibýt k dosavadním čtyřiceti dalších 27 oblastí.
Nejméně deset z nich by ale významně blokovalo plánované stavby v kraji. Krajská rada z tohoto důvodu zaslala ministerstvu životního prostředí své odmítavé stanovisko.
„Schválením návrhu na rozšíření chráněných lokalit by se kraj dostal do velkých problémů, zejména pak při výstavbě rychlostní silnice R35, narovnání železničního koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí nebo splavnění Labe,“ prohlásil náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL).
Chránit přírodu, ale neustrnout
„Souhlasíme s tím, že přírodu je nutné chránit, ale zároveň je třeba neustrnout ve vývoji. Západní země si již stačily svou základní infrastrukturu vybudovat, a tak nová chráněná území jsou této infrastruktuře přizpůsobována. U nás je to bohužel o něčem jiném a mohlo by tak dojít k úplnému paralyzování rozvoje naší infrastruktury a ke zkomplikování realizace územního plánu kraje,“ zdůraznil Línek.
V rezervaci se staví těžko
„Významné chráněné lokality by totiž měly být prakticky všude, kde máme naplánované dopravní stavby,“ dodal náměstek hejtmana Pardubického kraje Ivo Toman (ODS), zodpovědný za dopravu. „Jestli začneme systematicky z kraje vytvářet rezervaci, tak už tu nic nepostavíme. Přitom zejména R35 je pro dopravní obslužnost kraje doslova klíčová. Pokud by ale v oblasti Komárov na Pardubicku vzniklo chráněné území, šance na výstavbu by se výrazně snížila a my budeme pouze konstatovat přeplněnost silnic a desítky smrtelných úrazů na nich,“ konstatoval Toman.
Vyjádření k předběžnému seznamu chráněných lokalit, který již schválila Evropská unie, musí odeslat Česká republika do Bruselu do letošního září.
reklama
„Schválením návrhu na rozšíření chráněných lokalit by se kraj dostal do velkých problémů, zejména pak při výstavbě rychlostní silnice R35, narovnání železničního koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí nebo splavnění Labe,“ prohlásil náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL).
Chránit přírodu, ale neustrnout
„Souhlasíme s tím, že přírodu je nutné chránit, ale zároveň je třeba neustrnout ve vývoji. Západní země si již stačily svou základní infrastrukturu vybudovat, a tak nová chráněná území jsou této infrastruktuře přizpůsobována. U nás je to bohužel o něčem jiném a mohlo by tak dojít k úplnému paralyzování rozvoje naší infrastruktury a ke zkomplikování realizace územního plánu kraje,“ zdůraznil Línek.
V rezervaci se staví těžko
„Významné chráněné lokality by totiž měly být prakticky všude, kde máme naplánované dopravní stavby,“ dodal náměstek hejtmana Pardubického kraje Ivo Toman (ODS), zodpovědný za dopravu. „Jestli začneme systematicky z kraje vytvářet rezervaci, tak už tu nic nepostavíme. Přitom zejména R35 je pro dopravní obslužnost kraje doslova klíčová. Pokud by ale v oblasti Komárov na Pardubicku vzniklo chráněné území, šance na výstavbu by se výrazně snížila a my budeme pouze konstatovat přeplněnost silnic a desítky smrtelných úrazů na nich,“ konstatoval Toman.
Vyjádření k předběžnému seznamu chráněných lokalit, který již schválila Evropská unie, musí odeslat Česká republika do Bruselu do letošního září.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




