Právo: Kraj se do splavnění Vltavy vůbec nežene
29.10.2009 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Primátor Českých Budějovic naopak považuje projekt za výrazný přínos pro rozvoj cestovního ruchu.
Jihočeský kraj se do projektu splavnění Vltavy nežene. Právu to potvrdil hejtman Jiří Zimola (ČSSD).
Má na stavební akci v řádech stovek miliónů naprosto rozdílný pohled než jeho předchůdce Jan Zahradník (ODS) a primátor Českých Budějovic Juraj Thoma (ODS).
„Kraj tento projekt nefinancuje ani korunou. Osobně se k němu vyjadřuji velmi skepticky. Jediné, co na něm oceňuji, jsou protipovodňová opatření, která projekt částečně rovněž přináší, neboť se zrekultivuje dno a upraví tak řeka,“ konstatoval hejtman. Již v minulosti podotkl, že jižní Čechy potřebují investovat do jiných podle jeho názoru důležitějších projektů.
Naopak primátor považuje splavnění Vltavy z Budějovic do Týna nad Vltavou a následně až do Prahy za výrazný přínos pro rozvoj cestovního ruchu na jihu Čech, a zatraktivnění jihočeské metropole turistům.
„Život Budějovic ležících na soutoku řek Vltavy a Malše byl i v minulosti ovlivňován fenoménem vody. Zejména v 19. století a počátkem století dvacátého měla řeka obrovský dopravní význam jako spojnice mezi městem a světem. Význam města, jako říčně-dopravního uzlu, vzrostl pak po vybudování koněspřežky Linec–České Budějovice,“ zdůraznil primátor. Dodal, že v současnosti by měla lodní doprava samozřejmě zcela jiný význam, převážně turistický, ale určitě by pomohla i rozvoji podnikatelských aktivit podél toku řeky.
Výhrady především k té části projektu, která se dotýká samotného města, však mají rovněž členové Sdružení majitelů domů v centru Českých Budějovic. „Nesouhlasíme především se stavbou dvou plavebních komor v těsném sousedství městské památkové rezervace. Nejsou v souladu s územním plánem a neplnily by protipovodňovou ochranu této části města. Kolísáním hladiny by rostlo riziko poškození nemovitostí,“ uvedl opakovaně člen sdružení Martin Malec.
Je přesvědčen, že provoz komor by zkomplikoval už dnes velmi složitou, dopravní situaci ve vnitřní části Budějovic. Primátor ale považuje taková tvrzení za nesmyslná.
„Vše probíhá podle platných regulí. Výhrady neměl před dvěma lety, kdy vydával souhlasné stanovisko ani Národní památkový ústav. Pochybuji, že by památkáři povolili stavbu, která by ohrozila historické centrum Budějovic,“ reagoval na výhrady sdružení primátor.
reklama
Má na stavební akci v řádech stovek miliónů naprosto rozdílný pohled než jeho předchůdce Jan Zahradník (ODS) a primátor Českých Budějovic Juraj Thoma (ODS).
„Kraj tento projekt nefinancuje ani korunou. Osobně se k němu vyjadřuji velmi skepticky. Jediné, co na něm oceňuji, jsou protipovodňová opatření, která projekt částečně rovněž přináší, neboť se zrekultivuje dno a upraví tak řeka,“ konstatoval hejtman. Již v minulosti podotkl, že jižní Čechy potřebují investovat do jiných podle jeho názoru důležitějších projektů.
Naopak primátor považuje splavnění Vltavy z Budějovic do Týna nad Vltavou a následně až do Prahy za výrazný přínos pro rozvoj cestovního ruchu na jihu Čech, a zatraktivnění jihočeské metropole turistům.
„Život Budějovic ležících na soutoku řek Vltavy a Malše byl i v minulosti ovlivňován fenoménem vody. Zejména v 19. století a počátkem století dvacátého měla řeka obrovský dopravní význam jako spojnice mezi městem a světem. Význam města, jako říčně-dopravního uzlu, vzrostl pak po vybudování koněspřežky Linec–České Budějovice,“ zdůraznil primátor. Dodal, že v současnosti by měla lodní doprava samozřejmě zcela jiný význam, převážně turistický, ale určitě by pomohla i rozvoji podnikatelských aktivit podél toku řeky.
Výhrady především k té části projektu, která se dotýká samotného města, však mají rovněž členové Sdružení majitelů domů v centru Českých Budějovic. „Nesouhlasíme především se stavbou dvou plavebních komor v těsném sousedství městské památkové rezervace. Nejsou v souladu s územním plánem a neplnily by protipovodňovou ochranu této části města. Kolísáním hladiny by rostlo riziko poškození nemovitostí,“ uvedl opakovaně člen sdružení Martin Malec.
Je přesvědčen, že provoz komor by zkomplikoval už dnes velmi složitou, dopravní situaci ve vnitřní části Budějovic. Primátor ale považuje taková tvrzení za nesmyslná.
„Vše probíhá podle platných regulí. Výhrady neměl před dvěma lety, kdy vydával souhlasné stanovisko ani Národní památkový ústav. Pochybuji, že by památkáři povolili stavbu, která by ohrozila historické centrum Budějovic,“ reagoval na výhrady sdružení primátor.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




