Právo: Kraj si začíná dělat velkou reklamu
5.12.2007 | OSTRAVA | Právo | Radim Kijonka |
Radní chtějí změnit image regionu, zlepšit ovzduší, mít výstavní letiště a co nejlépe využít peníze z EU.
Zástupci Moravskoslezského kraje představili své hlavní priority. Prostřednictvím velké reklamní kampaně chtějí změnit obraz celého regionu a zviditelnit ho nejen v České republice, ale i v Evropě.
Dalším bodem je řešení problematické situace v oblasti životní prostředí na Ostravsku a Karvinsku.
Rovněž se chtějí soustředit na rozvoj letiště v Mošnově, které se má stát výstavní branou do kraje, a nakládání se stamilióny korun z Evropské unie, které se regionu podařilo získat na následujících šest let.
Podle hejtmana Evžena Tošenovského (ODS) rozsáhlá marketingová kampaň ke změně obrazu kraje odstartovala naplno v těchto dnech. „Praha se na nás stále dívá, že jsme region černý a někde v pozadí. Ale ono už je to dávno jinak. V Ostravě se už 13 let netěží, chceme proto změnit toto zaběhnuté klišé. Kampaň má být zaměřena na lidi, kteří netuší, že jsou u nás krásné Beskydy nebo Jeseníky,“ zdůvodnil Tošenovský, proč připravili marketingovou strategii. Kromě dvou stovek billboardů kolem hlavních silničních tahů v ČR, 400 tisíc nových publikacích o kraji, inzerce v celostátních denících přibyly nosiče reklamy v pendolinech, informace v letadlech i mutlimediální spoty. „Není to o malování kraje narůžovo. Ale chceme ukázat, že jsou tady hory a lesy, existuje letiště, Stodolní, golfová hřiště a spousta kulturních památek,“ podotkl hejtman.
Proti klišé a mýtu
Celá kampaň bude stát téměř 30 miliónů korun, ale velkou částí přispělo město Ostrava a EU. Jednou z novinek bude ortofotomapa. Jde vlastně o digitální formu mapy kraje, která ho má představit vizuálně v trojrozměrném prostoru, ať už na internetu, nebo na discích. Podle náměstka hejtmana Pavla Drobila (ODS) neodpovídá současný obraz kraje jeho reálným možnostem. „Zatím je kampaň naplánovaná do března 2008, ale chceme v ní dále pokračovat,“ poznamenal Drobil. Chtějí vyvrátit mýtus, že Moravskoslezský kraj je jenom Ostravsko a Karvinsko.
Dalším zásadním problémem je právě znečištěné ovzduší v těchto dvou oblastech. Krajský úřad proto bude podnikům stanovovat tvrdší celkové emisní limity. „Začali jsme u ArceloruMittal Ostrava. Tento trend bude pokračovat. Bude se to týkat například automobilky Hyundai, kde chceme kvalitnější technologii u lakovny,“ řekl Tošenovský.
Nedávno se podařilo kraji získat z fondů EU celkem 716 miliónů eur, což je přibližně 20 miliard korun. „Půjdou na velké projekty a silnice II. a III. třídy. Velké využití určitě bude na integrované bezpečnostní centrum,“ podotkl Tošenovský. Další stamilióny pokryjí stavbu krajské vědecké knihovny nebo rozvoj letiště v Mošnově.
reklama
Dalším bodem je řešení problematické situace v oblasti životní prostředí na Ostravsku a Karvinsku.
Rovněž se chtějí soustředit na rozvoj letiště v Mošnově, které se má stát výstavní branou do kraje, a nakládání se stamilióny korun z Evropské unie, které se regionu podařilo získat na následujících šest let.
Podle hejtmana Evžena Tošenovského (ODS) rozsáhlá marketingová kampaň ke změně obrazu kraje odstartovala naplno v těchto dnech. „Praha se na nás stále dívá, že jsme region černý a někde v pozadí. Ale ono už je to dávno jinak. V Ostravě se už 13 let netěží, chceme proto změnit toto zaběhnuté klišé. Kampaň má být zaměřena na lidi, kteří netuší, že jsou u nás krásné Beskydy nebo Jeseníky,“ zdůvodnil Tošenovský, proč připravili marketingovou strategii. Kromě dvou stovek billboardů kolem hlavních silničních tahů v ČR, 400 tisíc nových publikacích o kraji, inzerce v celostátních denících přibyly nosiče reklamy v pendolinech, informace v letadlech i mutlimediální spoty. „Není to o malování kraje narůžovo. Ale chceme ukázat, že jsou tady hory a lesy, existuje letiště, Stodolní, golfová hřiště a spousta kulturních památek,“ podotkl hejtman.
Proti klišé a mýtu
Celá kampaň bude stát téměř 30 miliónů korun, ale velkou částí přispělo město Ostrava a EU. Jednou z novinek bude ortofotomapa. Jde vlastně o digitální formu mapy kraje, která ho má představit vizuálně v trojrozměrném prostoru, ať už na internetu, nebo na discích. Podle náměstka hejtmana Pavla Drobila (ODS) neodpovídá současný obraz kraje jeho reálným možnostem. „Zatím je kampaň naplánovaná do března 2008, ale chceme v ní dále pokračovat,“ poznamenal Drobil. Chtějí vyvrátit mýtus, že Moravskoslezský kraj je jenom Ostravsko a Karvinsko.
Dalším zásadním problémem je právě znečištěné ovzduší v těchto dvou oblastech. Krajský úřad proto bude podnikům stanovovat tvrdší celkové emisní limity. „Začali jsme u ArceloruMittal Ostrava. Tento trend bude pokračovat. Bude se to týkat například automobilky Hyundai, kde chceme kvalitnější technologii u lakovny,“ řekl Tošenovský.
Nedávno se podařilo kraji získat z fondů EU celkem 716 miliónů eur, což je přibližně 20 miliard korun. „Půjdou na velké projekty a silnice II. a III. třídy. Velké využití určitě bude na integrované bezpečnostní centrum,“ podotkl Tošenovský. Další stamilióny pokryjí stavbu krajské vědecké knihovny nebo rozvoj letiště v Mošnově.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




