MF Dnes: Krajská města spojí cyklostezka
11.11.2003 | HRADEC KRÁLOVÉ | MF Dnes
Krajská města Hradec Králové a Pardubice má v příštích letech spojit nová cyklistická stezka vedoucí podél Labe. Podle hradeckého primátora Oldřicha Vlasáka je o její trase rozhodnuto a některé úseky by se mohly začít stavět již v příštím roce. Zatím však není jasné, jaký povrch bude stezka mít. Budoucí cyklistická trasa dostala pracovní název Stezka z mechu a perníku a bude součástí mezinárodní Labské stezky, která by v budoucnu měla vést od pramene řeky až k branám přístavu v Hamburku.
První půlkilometrový úsek této trasy na Hradecku byl dokončen v minulém roce a vede po hradeckém Smetanově a Tylově nábřeží. Pokračovat bude po proudu po levém břehu Labe.
"Trasu již známe. Celý úsek stezky je zmapován a nyní náš návrh posuzují oba kraje a pardubický magistrát. Projekt již podpořil
hejtman Pardubického kraje Roman Línek. Připravují se žádosti o dotace a bude třeba provést majetkoprávní průzkum, protože některé úseky vedou po pozemcích podniku Povodí Labe, jiné po soukromých či obecních parcelách. To je třeba před konečným projektem vyřešit," řekl Vlasák.
Podle Vlasáka bude přípravná fáze projektu trvat nejméně rok. Pak by mohla začít výstavba některých částí trasy. Celá stezka bude hotova nejdříve za dva roky. "První úseky by se mohly začít stavět již v příštím roce. Pokud vše půjde hladce, stezka by mohla být postavena za dva roky," sdělil Vlasák.
Podle původních záměrů měl být povrch stezky kvůli jezdcům na kolečkových bruslích asfaltový, ale o tom ještě není rozhodnuto. "V úvahu přichází také zpevněný jílovito štěrkový povrch, který je kvalitní a levnější než živice," vysvětlil Vlasák.
Povodí Labe by uvítalo povrch štěrkový. Je totiž pružnější, což je důležité pro přejezd těžké techniky například při povodních.
Pokračování na str. C2
Pokračování ze str. C1
"Bude-li stezka asfaltová, zřejmě bude třeba postavit přejezdy pro těžší auta, aby stezku nepoškodila. Povodí Labe cyklostezku podporuje a bude se snažit vyjít při jejím budování vstříc," sdělil pracovník odboru technickoprovozní činnosti Povodí Labe Jan Bláha.
"Asfaltový povrch může přinášet určitá omezení či zásahy do přírody, ale v tomto případě k tomu dojít nemusí. Naše organizace bude stavbu stezky sledovat," prohlásil člen ústřední výkonné rady Českého svazu ochránců přírody Václav Záruba.
Podle hradeckého primátora asfaltový povrch přírodě neublíží, protože je naprosto inertní. "Z ekologického hlediska je výběr povrchu čistě otázkou peněz," míní Vlasák.
Přesto město přípravu cyklostezky sleduje a bude se k ní vyjadřovat. "Existuje mnoho hledisek a omezení, ke kterým budeme přihlížet, například vzdálenost stromů od stezky, povrch stezky a mnoho dalších věcí," uvedla vedoucí oddělení ochrany přírody a krajiny na hradeckém magistrátu Jana Vojtová.
reklama
"Trasu již známe. Celý úsek stezky je zmapován a nyní náš návrh posuzují oba kraje a pardubický magistrát. Projekt již podpořil
hejtman Pardubického kraje Roman Línek. Připravují se žádosti o dotace a bude třeba provést majetkoprávní průzkum, protože některé úseky vedou po pozemcích podniku Povodí Labe, jiné po soukromých či obecních parcelách. To je třeba před konečným projektem vyřešit," řekl Vlasák.
Podle Vlasáka bude přípravná fáze projektu trvat nejméně rok. Pak by mohla začít výstavba některých částí trasy. Celá stezka bude hotova nejdříve za dva roky. "První úseky by se mohly začít stavět již v příštím roce. Pokud vše půjde hladce, stezka by mohla být postavena za dva roky," sdělil Vlasák.
Podle původních záměrů měl být povrch stezky kvůli jezdcům na kolečkových bruslích asfaltový, ale o tom ještě není rozhodnuto. "V úvahu přichází také zpevněný jílovito štěrkový povrch, který je kvalitní a levnější než živice," vysvětlil Vlasák.
Povodí Labe by uvítalo povrch štěrkový. Je totiž pružnější, což je důležité pro přejezd těžké techniky například při povodních.
Pokračování na str. C2
Pokračování ze str. C1
"Bude-li stezka asfaltová, zřejmě bude třeba postavit přejezdy pro těžší auta, aby stezku nepoškodila. Povodí Labe cyklostezku podporuje a bude se snažit vyjít při jejím budování vstříc," sdělil pracovník odboru technickoprovozní činnosti Povodí Labe Jan Bláha.
"Asfaltový povrch může přinášet určitá omezení či zásahy do přírody, ale v tomto případě k tomu dojít nemusí. Naše organizace bude stavbu stezky sledovat," prohlásil člen ústřední výkonné rady Českého svazu ochránců přírody Václav Záruba.
Podle hradeckého primátora asfaltový povrch přírodě neublíží, protože je naprosto inertní. "Z ekologického hlediska je výběr povrchu čistě otázkou peněz," míní Vlasák.
Přesto město přípravu cyklostezky sleduje a bude se k ní vyjadřovat. "Existuje mnoho hledisek a omezení, ke kterým budeme přihlížet, například vzdálenost stromů od stezky, povrch stezky a mnoho dalších věcí," uvedla vedoucí oddělení ochrany přírody a krajiny na hradeckém magistrátu Jana Vojtová.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk