Právo: Krajští radní fandí rozvoji cykloturistiky
13.12.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo | Rudolf Prchal |
Radní Ústeckého kraje se na svém jednání opět zabývali dalším rozvojem cyklostezek v regionu. Tentokrát se seznámili s postupem prací na projetu nesoucím název Koordinační studie cyklostezek, který připravuje odbor regionálního rozvoje krajského úřadu.
„V rámci přípravy koordinační studie jsme podali žádost o finanční prostředky ze Společného operačního regionální programu. V současné době čekáme na oznámení, zda bude požadovaná dotace kraji přidělena,“ informoval Právo zástupce a náměstek hejtmana Radek Vonka (ODS). Projekt má celkový rozpočet 2,7 miliónu korun, 2 milióny by měl tvořit příspěvek z prostředků Strukturálních fondů EU, spoluúčast kraje ve výši 700 tisíc korun je již schválena v rámci krajského spolufinancování příslušného grantového schématu. Samotná práce na studii by měla začít na konci ledna 2006, hotova má být do konce příštího roku.
„Největším problém při budování sítě cyklostezek stále zůstává jejich návaznost. Zpravidla to vypadá tak, že cyklostezky jsou vybudovány v okolí větších měst a končí na hranicích jejich katastrů. Sousední malé obce nemají prostředky ani na přípravu potřebné projektové dokumentace, natož pak na jejich výstavbu,“ konstatoval Vonka.
Studie přepokládá čtyři páteřní trasy
Na zpracování koordinační studie by mělo navázat vytvoření studie pro čtyři páteřní mezinárodní a nadregionální trasy. Jde o trasy, které jsou z hlediska rozvoje cykloturistiky v regionu zásadní, proto chce kraj jejich dobudování řešit přednostně.
Jedná se o Labskou stezku č. 2 vedoucí od hranic se SRN přes Děčín, Ústí, Litoměřice až na hranice Středočeského kraje, Cyklostezku Ohře - od hranic Karlovarského kraje přes Klášterec, Kadaň, Žatec, Louny, Libochovice do Litoměřic, Krušnohorskou magistrálu č. 23 z Děčína přes oblast Labské pískovce po hřebenech Krušných hor územím regionů Ústecka, Teplicka, Mostecka, Chomutovska až na hranice Karlovarského kraje a Cyklostezku Ploučnice, která vede z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí na hranice Libereckého kraje.
„Součástí studií bude celkem 226 km stezek. V dokumentu bude například vyhledávací studie se zákresem do pozemkových map, předběžné projednání s vlastníky pozemků a jednotlivými obcemi na trase, ale i předběžný geologický průzkum a návrhy technických řešení a předběžné stanovení ceny příprav a realizace. Rozhodně to nebude levná záležitost, celkové náklady přesáhnou podle odhadů 15 miliónů korun, z toho na mapové podklady, zaměření a geologie připadá přibližně pět miliónů,“ upřesnil místohejtman.
Více než deset miliónů korun by pak chtěl kraj do přípravy dokumentace pro rozvoj cyklostezek vložit již v příštím roce.
reklama
„Největším problém při budování sítě cyklostezek stále zůstává jejich návaznost. Zpravidla to vypadá tak, že cyklostezky jsou vybudovány v okolí větších měst a končí na hranicích jejich katastrů. Sousední malé obce nemají prostředky ani na přípravu potřebné projektové dokumentace, natož pak na jejich výstavbu,“ konstatoval Vonka.
Studie přepokládá čtyři páteřní trasy
Na zpracování koordinační studie by mělo navázat vytvoření studie pro čtyři páteřní mezinárodní a nadregionální trasy. Jde o trasy, které jsou z hlediska rozvoje cykloturistiky v regionu zásadní, proto chce kraj jejich dobudování řešit přednostně.
Jedná se o Labskou stezku č. 2 vedoucí od hranic se SRN přes Děčín, Ústí, Litoměřice až na hranice Středočeského kraje, Cyklostezku Ohře - od hranic Karlovarského kraje přes Klášterec, Kadaň, Žatec, Louny, Libochovice do Litoměřic, Krušnohorskou magistrálu č. 23 z Děčína přes oblast Labské pískovce po hřebenech Krušných hor územím regionů Ústecka, Teplicka, Mostecka, Chomutovska až na hranice Karlovarského kraje a Cyklostezku Ploučnice, která vede z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí na hranice Libereckého kraje.
„Součástí studií bude celkem 226 km stezek. V dokumentu bude například vyhledávací studie se zákresem do pozemkových map, předběžné projednání s vlastníky pozemků a jednotlivými obcemi na trase, ale i předběžný geologický průzkum a návrhy technických řešení a předběžné stanovení ceny příprav a realizace. Rozhodně to nebude levná záležitost, celkové náklady přesáhnou podle odhadů 15 miliónů korun, z toho na mapové podklady, zaměření a geologie připadá přibližně pět miliónů,“ upřesnil místohejtman.
Více než deset miliónů korun by pak chtěl kraj do přípravy dokumentace pro rozvoj cyklostezek vložit již v příštím roce.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




